شهریور ۲۳, ۱۴۰۱ ۰۸:۴۳ Asia/Dushanbe

دانشجویان دانشگاه بلخ در شمال افغانستان می گویند که با گذشت نزدیک به یک ماه از آغاز سال تحصیلی جدید، هنوز با کمبود استاد مواجه هستند.

به گفته دانشجوان دانشگاه ولایت بلخ، مسئولان طالبان، افرادی که سال گذشته در مقطع لیسانس فارغ التحصیل شده اند را به عنوان استاد دانشجویان دوره لیسانس استخدام کرده اند.

به گزارش رادیو تاجیکی صدای خراسان،دانشجویان دانشگاه بلخ علاوه بر کمبود استاد باتجربه، به دلیل تفکیک جنسیتی تنها سه روز در هفته میتوانند به دانشگاه بروند.

یک دانشجو که خواست نامش فاش نشودگفت، دختران در روزهای فرد و دانشجویان پسر در روزهای زوج به دانشگاه می روند و این موضوع در کنار کمبود استاد وضعیت دشواری را برای دانشجویان بوجود آورده است.

 دانشجویان دانشگاه بلخ گفتند که از زمان تسلط طالبان تاکنون اکثر اساتید، کشور را ترک کرده و جای آنها خالی است. دانشجویان می گویند: نبود استاد سبب  شده تا دانشجویان از درس دلسرد شوند و به فکر ترک تحصیل باشند. 

برخی گزارش ها هم حاکیست:علت کمبود استاد در دانشگاه بلخ حقوق ناچیزی است که برای اساتید قراردادی در نظر گرفته شده است و هر ساعت درسی تنها ۶۵ افغانی به آنها داده می شود و با این حقوق کسی حاضر به تدریس در دانشگاه دولتی نیست.

کلیدواژه