مهر ۲۲, ۱۴۰۱ ۱۶:۳۴ Asia/Dushanbe
  • دعوت تاجیکستان از تجار آلمانی برای سرمایه‌گذاری
    دعوت تاجیکستان از تجار آلمانی برای سرمایه‌گذاری

به ابتکار سفارت تاجیکستان و انجمن فدرال توسعه اقتصادی و تجارت خارجی آلمان مراسمی با مشارکت سرمایه‌گذاران، نمایندگان شرکت‌های مختلف آلمانی، کارشناسان منطقه‌ای و روزنامه‌نگاران با هدف تقویت روابط تجاری برگزار شد.

به ابتکار سفارت تاجیکستان در برلین و انجمن فدرال توسعه اقتصادی و تجارت خارجی آلمانی مراسمی با مشارکت سرمایه‌گذاران، نمایندگان شرکت‌های مختلف آلمانی، کارشناسان منطقه‌ای و روزنامه‌نگاران برپا شد.

 

در چارچوب این مراسم که با هدف تقویت روابط تجاری، اقتصادی و جذب سرمایه گذاری آلمانیها به اقتصاد تاجیکستان انجام گرفت، شرکت‌کنندگان با ظرفیت‌ها و فرصت‌های اقتصادی این کشور به ویژه در زمینه‌های صنعت، کشاورزی، انرژی، خدمات، گردشگری، لجستیک آشنا شدند.

 

«امام‌الدین ستاری»، سفیر تاجیکستان در برلین با بیان این که هنوز از ظرفیت‌های اقتصادی، سرمایه‌گذاری و تجاری تاجیکستان به طور کامل استفاده نشده و فرصت‌های زیادی برای گسترش فعالیت‌های تجاری و سرمایه‌گذاری وجود دارد، گفت: بنابراین تاجیکستان علاقه‌مند به جذب سرمایه‌گذاری مستقیم خارجی، فناوری‌های نوین از آلمان برای استفاده از امکانات موجود، فرآوری محصولات مختلف صنعتی و از این طریق توسعه اقتصاد ملی خود است.

در این زمینه، از شرکت‌کنندگان دعوت شد تا در توسعه و گسترش همکاری‌های تجاری، اقتصادی و سرمایه‌گذاری بین تاجیکستان و آلمان سهم خود را ایفا کنند.

 

«اورس اونکاف»، مدیر  عامل فدرال انجمن فدرال توسعه اقتصادی و تجارت خارجی آلمان تاکید کرد که علاقه محافل مختلف آلمانی برای ایجاد همکاری‌های متقابل سودمند با تاجیکستان زیاد است و سازمان وی به ترویج این ابتکار کمک خواهد کرد.

 

در پایان این رویداد، شرکت‌کنندگان به سوالات متعدد خود در مورد امکان همکاری بیشتر، شرایط و چارچوب قانونی سرمایه‌گذاری و همچنین وضعیت کنونی منطقه پاسخ‌های مشخصی دریافت کردند.

کلیدواژه