آذر ۲۵, ۱۴۰۱ ۱۶:۰۹ Asia/Dushanbe
  • کمک دومیلیارد دلاری جامعه جهانی به افغانستان

جامعه جهانی از زمان به قدرت رسیدن گروه طالبان در افغانستان از اوت سال گذشته تاکنون ، حدود دو میلیارد دلا به مردم این کشور کمک کرده است .

به گزارش رادیو تاجیکی صدای خراسان،بانک مرکزی افغانستان از رسیدن بسته دیگر کمک نقدی به ارزش ۴۰ میلیون دلار به کابل خبر داد . این پنجاه و یکمین بسته پول نقد بود که به افغانستان تحت حاکمیت طالبان کمک شده است.

بر اساس بیانیه بانک مرکزی افغانستان از ابتدای حاکمیت طالبان از 15 اوت سال 2021 تاکنون حدود دومیلیارد دلار به افغانستان کمک شده است.

با توجه به کمک حدود  دو میلیارد دلاری جامعه جهانی به افغاسنتان ، اما در زندگی مردم تغییر مثبتی پدید نیامده و حتی وضعیت به سوی بدتر شدن در حرکت است.

بر اساس آمار جدید نهادهای امداد رسانی مربوط به سازمان ملل متحد، شمار نیازمندان به مواد غذایی در افغانستان طی سال ۲۰۲۳ به بیش از ۲۸ میلیون نفر خواهد رسید که ۱۰ میلیون افزایش را در مقایسه با سال ۲۰۲۱ نشان می‌دهد.

اداره حمایت از کودکان هم هفته گذشته گفت که حدود ۱۵ میلیون کودک در افغانستان نیازمند غذا در سال آینده خواهند بود که به این ترتیب، موارد سوء تغذیه کودکان نیز افزایش خواهد یافت.

 

کلیدواژه