بهمن ۲۳, ۱۴۰۱ ۰۹:۳۴ Asia/Dushanbe
  • برگزاری همایش تأثیر انقلاب اسلامی بر جایگاه سیاسی و اجتماعی زنان ایران در عراق

همایش علمی تأثیر انقلاب اسلامی بر جایگاه سیاسی و اجتماعی زنان در ایران، با حضور اساتید و پژوهشگران چند کشور عربی در عراق برگزار شد.

این همایش توسط رایزن فرهنگی اسلامی ایران و با همکاری موسسه پژوهشی و رسانه ای هدف  در سالروز چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و به منظور تبیین دستاوردهای جمهوری اسلامی ایران در حوزه بانوان روز شنبه در شهر بغداد پایتخت عراق برگزار شد.

پس از پیروزی انقلاب اسلامی زنان در فضای پاک جامعه اسلامی به موقعیت‌هایی دست پیدا کردند که در طول تاریخ چنین موقعیتی برای آنان فراهم نشده بود.

به گزارش رادیو تاجیکی صدای خراسان،  بانوان پژوهشگر و اساتید دانشگاه های مختلف جهان اسلام از کشورهای ایران، عراق، سوریه و لبنان مقالات علمی و فرهنگی خود را با محوریت جایگاه سیاسی و اجتماعی زنان ایران در این همایش ارائه دادند.

در این همایش هویت انسانی زن در دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران در پنل های تخصصی با سه محور «هویت انسانی زن در اندیشه امامین (دو رهبر) انقلاب اسلامی»، «نقش زنان در توسعه ملی و پیشرفت های علمی» و «نقش زن در نهاد خانواده و تربیت اسلامی زنان» مورد بحث و گفت وگو قرار گرفت. 

 

کلیدواژه