اسفند ۰۳, ۱۴۰۱ ۱۰:۱۸ Asia/Dushanbe
  • مقام بهداشتی یمنی: درمان پیامدهای روحی حمله به یمن ۲۰ سال زمان خواهد برد

معاون وزرات بهداشت دولت نجات ملی یمن گفت ؛ ۲۰ سال طول می کشد تا زخم‌های ناشی از پیامدهای روحی -روانی و بهداشتی محاصره و حمله به یمن درمان شود.

به گزارش رادیو تاجیکی صدای خراسان،به نقل ازشبکه "المسیره"؛«نجیب القباطی» معاون بخش جمعیت در وزارت بهداشت دولت نجات ملی یمن درسخنانی اظهارکرد؛ ۱۰ میلیون کودک یمنی در دوران بمباران و محاصره یمن از سال ۲۰۱۵ متولد و بزرگ شدند.

«مطهر الدرویش» رئیس کمیته پزشکی عالی یمن نیزگفت ؛ شمار بیماری های سرطانی و دیابت در یمن در طول سال های محاصره و حمله به یمن از استاندارهای جهانی گذشته است واین درحالیست که ائتلاف متجاوز همچنان از ورود کادر پزشکی  برای کمک به بیماران جلوگیری می کند.

"علی جحاف" معاون پزشکی درمانی وزارت بهداشت دولت نجات ملی یمن هم  هشدار داد؛ کشورش در آستانه یک فاجعه قرار دارد و جان بیش از پنج هزار بیمار کلیوی به خاطر اتمام دارو و تجهیزات مورد نیاز برای دیالیز در خطر است.

این درحالیست که؛ وزارت بهداشت دولت نجات ملی یمن اخیرا در نشستی اعلام کرد؛درطول هشت سال تجاوز و محاصره یمن  شمار آسیب دیدگان غیرنظامی به ۴۷ هزار و ۸۱ نفر رسیده است ؛۱۶۲ مرکز بهداشتی به طور کامل و ۳۷۵ مرکز  به طور جزیی تخریب شده و در این مدت، ۶۶ نفر از پرسنل پزشکی نیز به دلیل بمباران مستقیم ائتلاف متجاوز کشته شدند.

 

کلیدواژه