فروردین ۲۲, ۱۴۰۲ ۱۳:۲۵ Asia/Dushanbe
  • سازمان توسعه تجارت برای سال پیش رو، هدف گذاری یک میلیارد دلاری کرده است
    سازمان توسعه تجارت برای سال پیش رو، هدف گذاری یک میلیارد دلاری کرده است

سخنگوی اقتصادی دولت ایران گفت: همزمان با ازسرگیری روابط میان ایران و عربستان، سازمان توسعه تجارت برای سال پیش رو، هدف گذاری یک میلیارد دلاری کرده است.

به موجب سفر هفته ی گذشته وزیر امور خارجه ایران به پکن و ملاقات با همتای سعودی خود فیصل بن فرحان، دو کشور ایران و عربستان پس از ٧ سال، روابط دیپلماتیک خود را از سر گرفتند.

سید احسان خاندوزی سخنگوی اقتصادی دولت و وزیر امور اقتصادی و دارایی ایران روز سه شنبه در نشست خبری و در پاسخ به سوال خبرنگار ایران پرس، به شرح برنامه های اقتصادی در دستورکار با عربستان پرداخت.

خاندوزی گفت: با توجه به اراده دو کشور ایران و عربستان، برنامه های اقتصادی در کنار همکاری های سیاسی و امنیتی در دستور کار است.

سخنگوی اقتصادی دولت ایران با اشاره به اینکه در سالهای گذشته تعاملات تجاری با عربستان به صفر رسیده بود افزود: در سال گذشته نزدیک ١٥ میلیون دلار صادرات به عربستان داشتیم اما وارداتی نداشتیم.

خاندوزی با اشاره به اینکه بزودی برنامه های کمیسیون اقتصادی مشترک ایران و عربستان اعلام خواهد شد تصریح کرد: به منظور توسعه برنامه های اقتصادی با کشور عربستان، در ماه مه به جده سفر خواهم کرد.

 

بیشتر بخوانید:

کلیدواژه