آبان ۱۴, ۱۴۰۲ ۰۹:۱۶ Asia/Dushanbe
  • انتقاد تند اردوغان از نخست وزیر رژیم صهیونیستی
    انتقاد تند اردوغان از نخست وزیر رژیم صهیونیستی

رئیس جمهور ترکیه، کشتار فلسطینی ها در غزه توسط بنیامین نتانیاهو را ناقض تورات و انجیل دانست.  

به گزارش رادیو تاجیکی صدای خراسان به نقل ازخبرگزاری آناتولی، رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه امروز شنبه در جمع خبرنگاران گفت، "از این پس نتانیاهو را مخاطب قرار نخواهیم داد و او را از ذهن‌مان پاک کردیم."

اردوغان نخست وزیر رژیم صهیونیستی را مسئول اصلی حملات به غزه خواند و از اعتراضات به اقدامات اخیر نتانیاهو در داخل سرزمین های اشغالی سخن به میان آورد.

رئیس جمهور ترکیه با اشاره به تلاش نخست وزیر اسرائیل برای بهره برداری از اصطلاحات مذهبی با هدف توجیه جنایات صهیونیست ها در غزه تاکید کرد، اقدامات نتانیاهو را نه انجیل، نه تورات و نه زبور تصدیق می‌کند.

اردوغان حمله به مراکز درمانی در غزه را قدامی عامدانه از سوی نتانیاهو دانست و گفت،  "جامعه جهانی چشمان خود را بر ظلم بسته و غیرنظامیان، بیماران و نوزادان را رها می‌کند تا بمیرند."

اردوغان گفت، کشورهای غربی که امروز از یادآوری قتل‌عام‌های پیشین خود شرمسار می‌شوند، فردا زیر بار عملکردشان در قبال قتل‌عام غزه دفن خواهند شد.

رئیس جمهور ترکیه تصریح کرد، در اجلاس آینده سران سازمان همکاری اسلامی که ماه جاری در ریاض برگزار می شود، برای برقراری آتش‌بس در غزه تلاش خواهد کرد.

رژیم صهیونیستی اسرائیل در واکنش به عملیات گروه های مقاومت فلسطینی موسوم به طوفان الاقصی، از هفتم اکتبر مردم بی دفاع غزه را هدف شدیدترین بمباران ها قرار داده است. بنابر آخرین گزارش ها، تاکنون بیش از نُه هزار نفر از فلسطینی ها در این حملات به شهادت رسیده اند.

کلیدواژه