آبان ۲۸, ۱۴۰۲ ۰۸:۵۸ Asia/Dushanbe
  • تمام بیمارستان‌های غزه تعطیل شدند
    تمام بیمارستان‌های غزه تعطیل شدند

مدیرکل بیمارستان‌های غزه اعلام کرد: در حال حاضر هیچ بیمارستانی در این منطقه فعالیت ندارد.

به گزارش شبکه الجزیره، "محمد زقوت" مدیرکل بیمارستان‌های غزه ضمن اعلام تعطیلی تمام بیمارستان‌های این منطقه گفت: در نتیجه جنایات صهیونیست‌ها در غزه، ۱۰۰۰ فلسطینی به شهادت خواهند رسید.

زقوت با بیان این که هیچ خدمات پزشکی در غزه ارائه نمی‌شود، افزود: نمی توانیم زخمی‌ها را از بیمارستان شفا خارج کنیم، ده‌ها زخمی در بیمارستان شفا حضور دارند که قادر به ترک این بیمارستان نیستند.

مدیر کل بیمارستان های غزه تصریح کرد:  در حال حاضر تنها ۵ پزشک در این بیمارستان هستند و هیچ‌کدام از اتاق‌های عمل مشغول کار نیستند.

زقوت اظهار کرد: بیشتر بیماران بخش مراقب‌های ویژه بیمارستان شفا جان خود را از دست داده‌اند و بدون مداخله فوری برای بیرون‌آوردن بیماران و کودکان، سرنوشت آنان مرگ خواهد بود.

مدیرکل بیمارستان‌های غزه تاکید کرد: اشغالگران از ۳ روز پیش تاکنون مشغول جست‌وجو در بیمارستان شفا هستند و مدعی هستند که در بیمارستان شفا اسلحه وجود دارد، اما بیمارستان شفا یک ساختمان غیرنظامی است.

این در حالی است که کمی پیش‌تر مدیرکل وزارت بهداشت باریکه غزه از آغاز روند تخلیه بیمارستان شفا خبر داد و اعلام کرد که اوضاع داخل این بیمارستان و خارج آن فاجعه‌بار است.

بعد از گذشت چهل و سه روز از آغاز عملیات طوفان الاقصی، رژیم اسرائیل از هفتم اکتبر گذشته به‌صورت پیوسته بخش‌های مختلفی از باریکه غزه به ویژه بسیاری از ساختمان‌های مسکونی و بیمارستان ها را هدف حمله قرار داده که به دنبال آن بیش از ۱۲ هزار فلسطینی به شهادت رسیده‌اند که از این تعداد ۵ هزار کودک و۳ هزار و ۳۰۰ نفر از آنان زن هستند.

به دنبال این جنگ، همچنین بیش از ۲۹ هزار و ۸۰۰ فلسطینی مجروح شده‌اند که ۷۰ درصد آن‌ها طبق اعلام وزارت بهداشت نوار غزه زن و کودک بوده‌اند.

کلیدواژه