دی ۲۱, ۱۴۰۲ ۱۷:۱۰ Asia/Dushanbe
  • درخواست چین برای توقف جنایات اسرائیل در باریکه غزه
    درخواست چین برای توقف جنایات اسرائیل در باریکه غزه

وزارت امور خارجه چین توقف جنایات وحشیانه و سیاست مجازات جمعی مردم فلسطین در باریکه غزه از سوی رژیم جعلی اسرائیل را خواستار شد.

به گزارش شبکه تلویزیونی "الجزیره"، وزارت امورخارجه چین روز گذشته (چهارشنبه) در بیانیه ای اعلام کرد: طرفهای درگیر در باریکه غزه قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل متحد را اجرا کنند.
در  بیانیه وزارت امورخارجه چین آمده است : پکن آتش بس همه جانبه و توقف فوری درگیریها را خواستار است اسرائیل باید مجازات جمعی مردم فلسطین در باریکه غزه را متوقف کند.

در همین حال، بانک جهانی در گزارشی با اشاره به ادامه بحران در سرزمینهای اشغالی هشدار داد که اقتصاد جهان ضعیف ترین رشد اقتصادی در 30 سال اخیر را تجربه می کند و پیش بینی می شود روند کُند بهبود اقتصادی پس از کرونا و جنگ های فلج کننده در اوکراین و غرب آسیا، تولید اقتصادی را به میزان قابل توجهی تحت تأثیر قرار دهد.
در این گزارش آمده است، این خطر وجود دارد که جنگ غزه به درگیری وسیع تری تبدیل شود که ممکن است موجب بالا رفتن قیمت نفت و موادغذایی و افزایش دوباره قیمت ها شود.
در گزارش بانک جهانی تصریح شده است جنگ اخیر در غرب آسیا با فاصله اندک از تهاجم روسیه به اوکراین موجب افزایش خطرهای ژئوپلیتیک نیز شده است.هشدار بانک جهانی درباره ادامه و یا احیانا گشترش جنگ غزه در شرایطی است که کشورهای غربی‌ به سرکردگی آمریکا همچنان با حمایت همه جانبه از اقدامات وحشیانه و جنایتکارانه رژِم جعلی اسرائیل، باعث وخیم تر شدن اوضاع وهمچنین گستاخی بیشتر این رژیم به ادامه دادن جنایات خود ضد مردم فلسطین شود.

کلیدواژه