بهمن ۰۷, ۱۴۰۲ ۱۴:۴۸ Asia/Dushanbe
  • محکومیت تخریب آثار تمدن اسلامی و نسل کشی در غزه
    محکومیت تخریب آثار تمدن اسلامی و نسل کشی در غزه

رئیسان و نمایندگان انجمن های اسلامی مساجد و سازمان های مردم نهاد مالزی بر توقف نسل کشی و جلوگیری از تخریب مساجد غزه به عنوان آثار تمدن اسلامی تاکید کردند.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛   نمایندگان انجمن های اسلامی مساجد و سازمان های مردم نهاد مالزی دیروز جمعه با حضور در اجلاس همبستگی با مسجد الاقصی در کوالا لامپور پایتخت این کشورضمن اشاره به بمباران بیش از هزار مسجد بدست رژیم صهیونیستی بر توقف نسل کشی و جلوگیری از عملیات تخریب و پاکسازی آثار تمدن اسلامی در باریکه غزه تاکید کردند.

براساس بیانیه پایانی اجلاس همبستگی با مسجدالاقصی ، روسا و نمایندگان انجمن های اسلامی ۶۵۰۰ مسجد سراسر مالزی ، جنایات رژیم صهیونیستی و  تخریب  بیش از هزار مسجد را در باریکه غزه  محکوم کردند.

همچنین گروه های مردم نهاد این کشور در حرکتی خودجوش با راه اندازی پویش سراسری نجات الاقصی ، ضمن اعلام همبستگی با فلسطین ، مردم مالزی را در ایالت های مختلف برای جمع آوری و ارسال کمک های نقدی و غیر نقدی به باریکه غزه بسیج کرده اند.

رژیم صهیونیستی از هفتم اکتبر 2023 تاکنون حملات گسترده ای را در باریکه غزه آغاز کرده  است که تاکنون  بیش از 26 هزار فلسطینی شهید و بیش از 64 هزار نفر دیگر زخمی شدند و علیرغم مخالف ها و محکومیت های بین المللی این حملات ادامه دارد.

کلیدواژه