بهمن ۲۱, ۱۴۰۲ ۱۷:۳۳ Asia/Dushanbe
  • امیرعبداللهیان: فلسطینی‌ها برای پس از جنگ ابتکار عمل سیاسی دارند
    امیرعبداللهیان: فلسطینی‌ها برای پس از جنگ ابتکار عمل سیاسی دارند

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه فلسطینی‌ها باید برای فلسطین و آینده آن تصمیم بگیرند، گفت: فلسطینی‌ها برای مرحله پس از جنگ نیز طرح و ابتکار عمل سیاسی دارند.

به گزارش  خبرگزاری فارس، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که در نخستین مقصد سفرش به منطقه دیروز جمعه وارد بیروت شد، شامگاه جمعه با «سیدحسن نصرالله» دبیرکل حزب الله لبنان دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این دیدار دبیرکل حزب‌الله لبنان مقاومت را عنصر مهمی در معادلات منطقه دانست و تاکید کرد: دشمن صهیونیستی به هیچ یک از اهداف خود در میدان دست نیافته است وبدون شک پیروزی ملت فلسطین و مقاومت حتمی است.

دبیرکل حزب الله لبنان همچنین مواضع حکیمانه، صریح و مقتدرانه رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران را در تحولات جاری غزه و کرانه باختری در میان رهبران جهان منحصر بفرد دانست.

وزیر امور خارجه ایران هم در این دیدار تاکید کرد: مقاومت فلسطین در مسیر مقاومت و ایستادگی و هم در توجه به راهکار سیاسی، با حکمت و اقتدار عمل کرده است ودر هر ابتکار سیاسی، باید نقش مردم فلسطین و اجماع رهبران و گروه‌های فلسطینی به عنوان محور اصلی مدنظر قرار گیرد.

امیر عبداللهیان امروز (شنبه) در دیدار با «نجیب میقاتی» نخست‌وزیر پیشبرد امور لبنان نیز گفت: جمهوری اسلامی ایران همانند گذشته بر حمایت از مقاومت در فلسطین ادامه می دهد و برای توقف حملات رژیم اسرائیل علیه غزه و جلوگیری از گسترش دامنه جنگ در منطقه تلاش می کند.

 

در این دیدار که «زیاد نخاله» دبیرکل جنبش جهاد اسلامی، «اسامه حمدان» از رهبران جنبش حماس و «جمیل مزهر» معاون دبیرکل جبهه خلق برای آزادی فلسطین حضور داشتند، آخرین تحولات میدانی و سیاسی فلسطین و جنگ غزه مورد بحث و بررسی قرار گرفت. ‎

 

گفتنی است امیرعبداللهیان  وزیر امور خارجه ایران در ادامه  دیدارهای امروز خود  با مقامات لبنانی، با «نبیه بری» رئیس پارلمان این کشورنیز دیدارو گفتگو کرد.

کلیدواژه