بهمن ۲۸, ۱۴۰۲ ۱۴:۴۲ Asia/Dushanbe
  • توقیف کاروان سازمان جهانی بهداشت از سوی رژیم نسل کش اسرائیل
    توقیف کاروان سازمان جهانی بهداشت از سوی رژیم نسل کش اسرائیل

رژیم صهیونیستی کاروان سازمان جهانی بهداشت در شهر خان یونس، جنوب باریکه غزه را توقیف کرد.

رژیم نسل کش اسرائیل بار‌ها بیمارستان‌های باریکه غزه را هدف قرار داده و جامعه بین الملل با محکوم کردن این حملات آن را نقض قوانین بین المللی عنوان کرده است.
علی رغم وخامت اوضاع انسانی در باریکه غزه، رژیم صهیونیستی از ورود لوازم پزشکی و دارو به این منطقه محاصره شده جلوگیری می‌کند.
به گزارش­ خبرگزاری صدا و سیما، وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد: نظامیان اشغالگر صهیونیستی یک کاروان کمک‌های سازمان جهانی بهداشت را در ۵۰ متری بیمارستان ناصر در شهر خان یونس  توقیف کردند.


بنا بر اعلام وزارت بهداشت فلسطین، کاروان کمک های سازمان جهانی بهداشت متشکل از دو کامیون به همراه  شخصیت‌های عالی رتبه بین‌المللی بود، که اشغالگران صهیونیست برای جلوگیری از رسیدن کمک‌ها به بیمارستان ناصر، کاروان امدادی را توقیف کردند.

رژیم نسل کش اسرائیل ۲ هفته است که مرکز درمانی ناصر را محاصره کرده و شرایط سختی برای بیماران، کادر پزشکی و خانواده‌های آواره‌ها ایجاد کرده است.
وزارت بهداشت فلسطین همچنین اعلام کرد، ژنراتورهای بیمارستان ناصر از کار افتاده و برق این بیمارستان به کلی قطع شده است.
این وزارتخانه با اشاره به اینکه رژیم صهیونیستی مسئول جان بیماران و کادر پزشکی و درمانی بیمارستان به گروگان گرفته در مرکز درمانی ناصر است، مداخله فوری تمامی نهادهای بین‌المللی برای نجات جان بیماران و کادر پزشکی در این بیمارستان را خواستار شد.
بعد از حمله وحشیانه‌ نظامیان اشغالگر و نسل کش اسرائیل به بیمارستان ناصر در خان یونس، سخنگوی وزارت بهداشت غزه اعلام کرد که نیروهای اشغالگر با تخریب دیوار جنوبی مجتمع پزشکی ناصر وارد این بیمارستان شده و آن را تبدیل به پادگان نظامی کرده‌اند.
جمعیت هلال احمر فلسطین نیز روز جمعه اعلام کرد، نظامیان صهیونیست 20 نفر از کارکنان پزشکی و اداری و همچنین بیماران بیمارستان الامل را در خان یونس ربودند.

کلیدواژه