بهمن ۳۰, ۱۴۰۲ ۱۲:۴۹ Asia/Dushanbe
  • دیدار امامعلی رحمان با شیخ تمیم بن حمد آل ثانی امیر قطر
    دیدار امامعلی رحمان با شیخ تمیم بن حمد آل ثانی امیر قطر

امامعلی رحمان، رئیس جمهور جمهوری تاجیکستان با شیخ تمیم بن حمد آل ثانی، امیر قطر دیدار و گفتگو کردند.

امامعلی رحمان، رئیس جمهور محترم جمهوری تاجیکستان در چارچوب سفر کاری به کشور قطر با شیخ تمیم بن حمد آل ثانی، امیر این کشور دیدار و گفتگو کردند.

در این دیدار که در حاشیه جشنواره سوارکاری جام امیر قطر برگزار شد، موضوعات مرتبط با روابط دوستانه و توسعه همکاری های چند جانبه بین دو کشور دوست مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

رئیس جمهور  برگزاری موفق فینال مسابقات فستیوال سوارکاری را به امیر قطر تبریک گفت و از دعوت و پذیرایی گرم وی تشکر کرد.

محترم امامعلی رحمان به امیر قطر قهرمانی تیم ملی کشورش در مسابقات قهرمانی فوتبال آسیا را تبریک گفت و از استقبال شایسته تیم ملی تاجیکستان در این رقابت ها قدردانی کرد.

امیر قطر نیز به نوبه خود ورود تاجیکستان به جمع هشت تیم برتر فوتبال آسیا را دستاوردی افتخارآمیز خواند و این نتیجه عالی را به رئیس جمهور و مردم تاجیکستان تبریک گفت.

در این گفتگو طرفین بر تقویت روابط دو کشور در زمینه های مورد علاقه تاکید کردند.

رحمان  به اهمیت طرف مقابل در جذب سرمایه گذاری مستقیم در حوزه انرژی، معدن و به ویژه کشاورزی اشاره کرد. در همین راستا، در خصوص توافقات اخیر سفر رسمی رئیس جمهور جمهوری تاجیکستان به کشور قطر و روند اجرای آنها تبادل نظر شد.

طرفین از آغاز فعالیت عملی کارگروه های مشترک برای اجرای توافقات در بالاترین سطح استقبال کردند.سران دو کشور دوست همچنین درباره تعدادی از مسائل منطقه ای و بین المللی مورد علاقه دو طرف تبادل نظر کردند.

کلیدواژه