اسفند ۰۶, ۱۴۰۲ ۱۱:۱۷ Asia/Dushanbe
  • تظاهرات گسترده شهرک نشینان علیه نتانیاهو
    تظاهرات گسترده شهرک نشینان علیه نتانیاهو

رسانه های رژیم صهیونیستی شنبه شب از برگزاری تظاهرات گسترده شهرک نشینان علیه بنیامین نتانیاهو نخست وزیر این رژیم در تل آویو و دستگیری شماری از تظاهرکنندگان خبر دادند.

به گزارش  ایرنا، بر اساس این گزارش، صهیونیست های معترض در این تظاهرات با سردادن شعارهایی خواستار استعفای اعضای کابینه بویژه «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی شدند.

معترضان خشمگین همچنین خواستار امضای فوری توافق مبادله اسرا با حماس شدند.

رسانه های اسرائیل همچنین از دستگیری و بازداشت تعدادی از تظاهرکنندگان که در بین آنها خانواده های اسیران صهیونیست در غزه نیز حضور دارند، توسط پلیس این رژیم خبر دادند.

پلیس رژیم اسرائیل در ادامه برای متفرق کردن تظاهرکنندگان از ماشین آب پاش و گاز اشک آور استفاده کرد.

این در حالی است که منابع خبری جمعه شب گزارش دادند، خانواده‌های اسرای صهیونیستی در اعتراض به عدم توافق این رژیم با حماس برای مبادله اسرا بزرگراه ایالون در تل آویو را بستند.

معترضان خواستار انجام توافق فوری برای مبادله اسرای بین کابینه رژیم صهیونیستی و حماس شدند.

این تظاهرات به دنبال آن صورت می گیرد که منابع رسمی تل آویو گفتند که مذاکرات برای آزادی اسیران صهیونیستی تاکنون راه به جایی نبرده است.

از زمان آغاز عملیات طوفان الاقصی در هفتم اکتبر (۱۵ مهر)، توده صهیونیستها و بویژه خانواده های اسیران صهیونیست و همچنین محافل سیاسی و امنیتی رژیم صهیونیستی نتانیاهو و ائتلاف حاکم او را مسئول غافلگیر شدن این رژیم در برابر مقاومت فلسطین و وقوع این عملیات می دانند و از عملکرد نتانیاهو در مدیریت جنگ انتقاد می کنند.

کلیدواژه