اسفند ۱۷, ۱۴۰۲ ۱۶:۵۹ Asia/Dushanbe
  • تاکید آفریقای جنوبی بر فشار بین المللی بیشتر علیه رژیم صهیونیستی
    تاکید آفریقای جنوبی بر فشار بین المللی بیشتر علیه رژیم صهیونیستی

با تداوم وحشیگری و نسل کشی رژیم اشغالگر اسرائیل در باریکه غزه، آفریقای جنوبی از دیوان بین‌المللی دادگستری درخواست کرد تا اقدامات اضطراری بیشتری ضد رژیم صهیونیستی اتخاذ کند.

به گزارش شبکه تلویزیونی "الجزیره"، آفریقای جنوبی ضمن درخواست تحرک فوری دیوان بین المللی دادگستری برای جلوگیری از قحطی در باریکه غزه، تاکید کرد: نیاز به اقدامات بیشتری برای تضمین امنیت و سلامت ۲ میلیون و سیصد هزار فلسطینی در غزه وجود دارد.
آفریقای جنوبی پیشتر شکایتی ضد رژیم صهیونیستی به دلیل نقض کنوانسیون نسل‌کشی به دیوان بین‌المللی دادگستری ارائه کرد.
«وینسینت ماگوینیا» سخنگوی رسمی رئیس جمهوری آفریقای جنوبی نیز بر لزوم فعالیت‌های فوری دیوان بین المللی دادگستری برای اطمینان از جلوگیری نسل کشی بیشتر در باریکه غزه تاکید کرد.
حکم اولیه دیوان بین‌المللی دادگستری درباره شکایت آفریقای جنوبی از رژیم صهیونیستی جمعه 25 فوریه صادر شد و بر اساس آن، رژیم صهیونیستی ملزم شد که اقداماتی را در راستای ممانعت از نسل‌کشی در غزه انجام دهد.
رژیم نسل کش اسرائیل از هفتم اکتبر گذشته با حمایت همه‌جانبه کشورهای غربی، کشتار گسترده‌ای را در باریکه غزه و کرانه باختری رود اردن ضد مردم بی‌دفاع و مظلوم فلسطین به راه‌ انداخته و سکوت جامعه جهانی و نهادهای حقوق بشری در قبال جنایات اسرائیل، موجب تداوم کشتار زنان و کودکان فلسطینی توسط ماشین جنگی این رژیم نامشروع شده است.
در حملات ارتش رژیم صهیونیستی به باریکه غزه در پنج ماه گذشته بیش از سی هزار و ۷۰۰ نفر شهید و بیش از ۷۲ هزار نفر  زخمی شدند.
جوامع بین المللی برقراری آتش بس در باریکه غزه را خواستارند اما رژیم صهیونیستی و آمریکا مخالف برقراری آتش بس در این منطقه هستند.
 

کلیدواژه