اسفند ۲۳, ۱۴۰۲ ۱۱:۱۰ Asia/Dushanbe
  • دور جدید حملات گروههای مقاومت در عراق و ارتش یمن علیه رژیم صهیونیستی و آمریکا
    دور جدید حملات گروههای مقاومت در عراق و ارتش یمن علیه رژیم صهیونیستی و آمریکا

گروههای مقاومت ر عراق و ارتش یمن همزمان در سرزمین های اشغالی و دریای سرخ علیه رژیم صهیونیستی و آمریکا عملیات خود را انجام دادند.

مقاومت اسلامی عراق، در بیانیه ای اعلام کرد  بامداد روز سه شنبه 12 مارس  در چهارچوب مرحله دوم عملیات مقاومت در برابر اشغالگری، یاری به مردم غزه و در واکنش به کشتارهای  رژیم صهیونیستی  با پهپاد فرودگاه بن گوریون در عمق سرزمین های اشغالی  را با پهپاد مورد هدف قرار داده است. مقاومت اسلامی عراق پیشتر نیز  اعلام کرده بود  که یک مقر نظامی رژیم صهیونیستی را در فرودگاه "راش پینا" واقع در منطقه الجلیل،  هدف قرار داده است.
سرتیپ «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن، نیز گفت:  که ارتش این کشور یک کشتی آمریکایی را در دریای سرخ هدف قرار داده است.
سخنگوی ارتش یمن تأکید کرد: تا پایان حمله و محاصره غزه به جلوگیری از رفت و آمد کشتی‌ها به سمت بنادر فلسطین اشغالی ادامه خواهیم داد. ارتش یمن، پیشتر نیز اعلام کرده بود به کشتی هایی که از دریای سرخ به سمت سرزمین های اشغالی  می روند اجازه حرکت نخواهند داد.

شبیه سازی ارتش یمن برای حمله به مراکز نظامی رژیم صهیونیستی 

 

گروه های مقاومت، در منطقه در لبنان، وعراق همچنین ارتش یمن از آغاز عملیات گروههای مبارز فلسطینی در 7 اکتبر 2023 با نام " طوفان الاقصی " به حمایت خود از مردم فلسطین و این گروه ها ادامه داده اند.
گروه های مقاومت اسلامی در عراق، و لبنان همواره بر این موضوع تصریح کرده اند که در پاسخ به جنایات رژیم صهیونیستی و در حمایت از گروههای مقاومت فلسطینی به عملیات خود ادامه می دهند.
باگذشت پنج ماه از عملیات طوفان الاقصی، واقعیت های میدانی آشکار می کند که رژیم صهیونیستی توانایی مقابله با گستردگی و شدت و اثرگذاری عملیات گروههای مقاومت را ندارد و در مقابل این حملات بشدت آسیب پذیر است. گستردگی و عمق عملیات در سرزمین های اشغالی، هدف قرار گرفتن مراکز حساس ارتش و سازمانهای اطلاعاتی رژیم صهیونیستی با تجهیزات پیشرفته همچنین  حملات توامان و همزمان به مواضع مختلف و آمادگی برای گسترش عملیات مهمترین ویژگی های عملیات گروههای مقاومت در سرزمین های اشغالی بوده است.
 

کلیدواژه