اسفند ۲۵, ۱۴۰۲ ۱۶:۳۸ Asia/Dushanbe
  • ممانعت نظامیان رژیم اسرائیل از ورود نمازگزاران فلسطینی به مسجدالاقصی
    ممانعت نظامیان رژیم اسرائیل از ورود نمازگزاران فلسطینی به مسجدالاقصی

نظامیان رژیم صهیونیستی ، مسیرهای منتهی به مسجد الاقصی را برای جلوگیری از ورود نمازگزاران فلسطینی بستند .

به گزارش­ رادیو تاجیکی صدای خراسان، اما به رغم تدابیر رژیم اشغالگر قدس، دهها هزار نمازگزار فلسطینی از ایستگاه ایست بازرسی قلندیا عبور کردند تا برای اقامه نخستین نماز جمعه ماه مبارک رمضان وارد مسجدالاقصی شوند.

در این زمینه جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) ضمن هشدار به به رژیم صهیونیستی درباره نصب موانع آهنی در مسجد الاقصی و تداوم اقداماتش ضد این مکان مقدس، تاکید کرد ،مردم فلسطین بیدار است و در برابر تلاش‌های رژیم اشغالگرقدس ساکت نخواهد ماند.

«اسامه حمدان» از مقامات ارشد جنبش حماس گفت: ایده‌ای برای توقف نهایی حملات و بازگشت آوارگان و امدادرسانی به مردم و تبادل اسیران فلسطینی  ارائه کرده ایم و مخالفت اسرائیل با طرح ما به معنای اصرار تل آویو به حمله به مردم فلسطین است.

حمدان تاکید کرد: اگر دولت آمریکا جدی است باید حملات اشغالگران قدس را محکوم و ارسال سلاح برای آنها را متوقف کند، اما واقعیت این است که دولت جو بایدن رئیس جمهور آمریکا در ریختن خون فلسطینی‌ها شریک است.

این عضو ارشد حماس تصریح کرد:  ورود به مسجد الاقصی حق فلسطینی هاست حتی اگر مستلزم درگیری مستقیم با اشغالگران صهیونیستی باشد.

تعدادی از اهالی رام الله و روستا‌های اطراف هم به سمت قدس حرکت کردند تا نخستین نماز جمعه ماه رمضان را در مسجد الاقصی برگزار کنند.

مسجدالاقصی به‌عنوان نماد اصلی هویت اسلامی- فلسطینی بیت‌المقدس شناخته می‌شود و رژیم اسرائیل تلاش دارد، این مکان مقدس را از بین ببرد اما ایستادگی و هوشیاری مردم فلسطین، رژیم صهیونیستی را ناکام گذاشته و با شکست روبه‌رو کرده است.

کلیدواژه