فروردین ۰۷, ۱۳۹۸ ۱۰:۲۵ Asia/Dushanbe
  • سید حسن نصرالله: اقدام ترامپ علیه جولان اشغالی، اهانت به جهان اسلام است

دبیرکل حزب‌الله لبنان، اقدام رئیس جمهوری آمریکا در به رسمیت شناختن جولان به عنوان اراضی تحت حاکمیت رژیم صهیونیستی را اهانت به کشورهای جهان اسلام و کشورهای جهان عرب دانست.

به گزارش خبرگزاری فارس، «سید حسن نصرالله» دبیرکل حزب الله لبنان روز سه‌شنبه درباره اقدام خصمانه «دونالد ترامپ» رئیس جمهورآمریکا علیه جولان اشغالی گفت: این اقدام آمریکا علیه جولان، ضربه مهلکی به روند صلح در منطقه غرب آسیا وارد کرد.

نصرالله افزود: شرکت کنندگان در نشست آینده سران عرب در تونس باید طرح صلح عربی را پس گرفته و به نقطه صفر بازگردند.

دبیرکل حزب الله لبنان همچنین با اشاره به سفر وزیر امور خارجه آمریکا به لبنان اظهار کرد: «مایک پمپئو» وزیر خارجه آمریکا در سفربه لبنان هیچ سخن صادقانه ای را مطابق بر واقعیات لبنان عنوان نکرد و تنها مجموعه‌ای از دروغ پردازی‌های پوچ علیه ایران و حزب الله لبنان مطرح کرد.

نصرالله با تاکید بر اینکه حزب الله از ملت لبنان در 34 سال گذشته دفاع کرده است افزود: آمریکا می خواهد اشغالگری رژیم اسرائیل را تثبیت کند و ملت لبنان را در خطر قرار دهد.

دبیرکل حزب الله لبنان تاکید کرد: ایران برای برقراری ثبات و شکوفایی لبنان، در کنار حزب الله است.

نصرالله به سالروز آغاز تجاوز ائتلاف سعودی به یمن نیز اشاره کرد و گفت: راهپیمایی  مردم یمن در شهرهای مختلف این کشور، نشان دهنده پایداری، مقاومت، عزم و اراده راسخ آنان در مقابله با متجاوزان است.

 

کلیدواژه