اردیبهشت ۰۵, ۱۳۹۸ ۱۶:۲۸ Asia/Dushanbe
  • حزب‌الله لبنان و نجبای عراق ، اعدام شیعیان را توسط آل سعود محکوم کردند

جنبش های حزب‌الله لبنان و نجبای عراق، اقدام رژیم سعودی در اعدام شماری از شهروندان شیعه عربستان را به بهانه‌های واهی محکوم کردند.

به گزارش رادیو تاجیکی صدای خراسان به نقل از خبرگزاری فارس، جنبش حزب‌الله لبنان چهارشنبه شب  در بیانیه ای، آمریکا را شریک اصلی  جنایتهای رژیم سعودی در حق ده ها شهروند بی گناه عربستان دانست و اعلام کرد:آمریکا مسئول حمایت از این رژیم و نادیده گرفتن جنایت‌های آن توسط جامعه جهانی است.

جنبش مقاومت اسلامی لبنان از همه خواست برای رسوایی رژیم  «قاتل و وحشی» سعودی و افشای نقش این رژیم در حمایت از تروریسم به پا خیزند.

جنبش نُجَباء عراق هم ضمن درخواست از مجامع و سازمانهای بین المللی برای تحقیق فوری در خصوص اعدام فجیع ۳۷ شهروند عربستانی تاکید کرد: اقدامات رژیم شرور سعودی که به جنایات هولناک عادت دارد،  هیچ تطابقی با اسلام، حقوق‌بشر و عرف بین‌الملل ندارد.

این جنبش ایجاد گروههای تکفیری نظیر داعش ، سازماندهی تروریست‌های انتحاری و کشتار غیرنظامیان در عراق و سوریه و یمن را از دیگر جنایتهای رژیم سعودی برشمرد و سازمان‌های حقوق‌بشری و همه آزادگان جهان را به انجام  مسؤولیت خود در افشای جنایات این رژیم فراخواند.

وزارت کشور عربستان روز سه شنبه  از اعدام 37 شهروند این کشور به اتهام آنچه تلاش برای انجام اقدامات تروریستی در عربستان خواند خبر داد.

کلیدواژه