بهمن ۰۴, ۱۳۹۹ ۱۲:۲۲ Asia/Dushanbe
  • بن فرحان:ریاض به دنبال توقف جنگی است که علیه یمن به راه انداخته است
    بن فرحان:ریاض به دنبال توقف جنگی است که علیه یمن به راه انداخته است

وزیر امور خارجه سعودی مدعی شد که کشورش به دنبال آتش‌بس فراگیر در یمن است و می‌تواند با دولت جدید آمریکا در این مسئله هماهنگ باشد.

به گزارش رادیو تاجیکی صدای خراسان به نقل از خبرگزاری فارس، «فیصل بن فرحان آل سعود»، وزیر امور خارجه عربستان سعودی در گفت‌وگو با شبکه العربیه مدعی شد که ریاض به دنبال توقف جنگی است که علیه یمن به راه انداخته است.

وزیر خارجه سعودی مدعی شد که ائتلاف حمله کننده به یمن به سرکردگی کشورش مانع آتش بس در این کشور نیست بلکه این انصارالله یمن است که مانع اصلی توافق آتش بس در این کشور جنگ زده است.

 

بن فرحان که لحن ملایمی در مقایسه با زمان دولت دونالد ترامپ داشت، در مورد رویکرد دولت جدید آمریکا در قبال جنگ یمن اضافه کرد: «ما معتقدیم که اگر دولت بایدن پرونده جنگ در یمن را ارزیابی کند، خواهد دید که اهداف پادشاهی سعودی و ائتلاف [عربی ضد یمن] با اهداف دولت بایدن در این پرونده به کلی مطابق است».

وزیر خارجه سعودی بار دیگر با اشاره به پیش شرطهای ریاض برای تحقق آتش بس در یمن اظهار کرد که یمنی‌ها برای تحقق این موضوع  باید با «شروط معقول» با وساطت سازمان ملل موافقت کنند.

تا دو ماه دیگر جنگ ائتلاف مشترک عربستان سعودی و امارات عربی متحده علیه یمن وارد هفتمین سال خود می شود که نتیجه آن برای عربستان رسوایی نظامی و سیاسی و برای مردم یمن ویرانی و کشتار بوده است.

 

بیشتر بخوانید:

کلیدواژه