بهمن ۱۸, ۱۳۹۹ ۱۸:۱۶ Asia/Dushanbe
  • پیکرهای 104 قربانی داعش در عراق در مراسم ویژه ای در سنجار به خاک سپرده شد
    پیکرهای 104 قربانی داعش در عراق در مراسم ویژه ای در سنجار به خاک سپرده شد

پیکرهای 104 نفر از ایزدی های قربانی گروه تروریستی داعش که هویت آنها پس از بازگشایی گورهای جمعی در عراق شناسایی شده است در استان نینوای این کشور به خاک سپرده شد.

به گزارش رادیو تاجیکی صدای خراسان به نقل از ایرنا، پیکرهای این 104 قربانی گروه تروریستی داعش در مراسم ویژه ای با حضور مقامات عراقی و نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در عراق و رئیس تیم تحقیقات سازمان ملل بدرقه و در روستای "کوجو" در منطقه سنجار واقع در استان نینوای عراق دفن شد.

گروه تروریستی داعش در دوران سیطره خود بر یک سوم خاک عراق پلیدترین جنایات و کشتار را علیه مردم این کشور از جمله اقلیت ایزدی مرتکب شد که یکی از شدیدترین آنها، جنایت عناصر این گروه در روستای «کوجو» در اطراف منطقه سنجار در ماه اوت سال ۲۰۱۴ بود.

در پی بیرون راندن گروه تروریستی داعش از منطقه سنجار در اواخر سال ۲۰۱۵ شمار زیادی از گورهای جمعی  از پیکرهای اهالی منطقه سنجار کشف شد و نهادهای  عراقی کار شناسایی هویت قربانیان دفن شده در این گورها را انجام دادند.

 

به نوشته رسانه های عراقی، ارزیابی های رسمی نشان می دهد که سرنوشت حدود 3 هزار نفر از ایزدی‌های عراق همچنان نامعلوم است.

این گزارش ها حاکی است  داعش بیش از 6 هزارو 400  ایزدی را در  دوران تاخت و تاز خود در شمال عراق ربود که 3 هزار و  200 نفر از آنها توانستند فرار کنند و برخی نیز نجات یافتند اما سرنوشت بقیه همچنان نامعلوم بوده است.

عراق در سال ۲۰۱۷ پس از سه سال نبرد، پیروزی بر گروه تروریستی داعش را اعلام کرد اما عناصر و هسته‌های پراکنده این گروه تروریستی هنوز در برخی مناطق  این کشور فعال هستند.

 

بیشتر بخوانید:

کلیدواژه