بهمن ۲۵, ۱۳۹۹ ۱۳:۵۱ Asia/Dushanbe
  • عناصر و هسته‌های پراکنده داعش  هنوز در برخی مناطق عراق فعال هستند
    عناصر و هسته‌های پراکنده داعش هنوز در برخی مناطق عراق فعال هستند

۲۱ نفر از عناصر گروه تروریستی داعش در عراق بر اثر اشتباه عامل انتحاری خود به هلاکت رسیدند.

به گزارش رادیو تاجیکی صدای خراسان به نقل از  ایرنا، فرماندهی عملیات سامرا در عراق روز شنبه در بیانیه ای اعلام کرد: یک عامل انتحاری که هدایت یک دستگاه خودروی بمب گذاری شده را برعهده داشت و می خواست خودرو را در یکی از پست های ایست و بازرسی پلیس فدرال عراق منفجر کند قبل از ترک محل استقرار عناصر گروه تروریستی داعش برای خداحافظی از آنها اقدام به بوق زدن کرد اما فراموش کرد که مواد منفجره کار گذاشته شده در خودرو با فشار دادن بوق منفجر خواهد شد.

بر اساس این بیانیه،  بر اثر این انفجار مهیب علاوه بر انهدام خودروی بمب گذاری شده و هلاکت راننده انتحاری آن ، 21 تن از عناصر داعش حاضر در محل نیز کشته شدند.

عراق در سال ۲۰۱۷ پس از سه سال نبرد، پیروزی بر گروه تروریستی داعش را اعلام کرد اما عناصر و هسته‌های پراکنده این گروه تروریستی هنوز در برخی مناطق این کشور فعال هستند.

افزایش تحرکات تروریست‌ها در برهه اخیر باعث شد تا نیروهای مسلح عراق بر شدت عملیات خود علیه بقایای گروه تروریستی داعش در مناطق مختلف این کشور بیافزایند و در  سه هفته اخیر شمار زیادی از سرکردگان تروریست از جمله سرکرده ارشد داعش در عراق موسوم به «جانشین خلیفه و والی عراق» در این گروه را به هلاکت برسانند.

 

بیشتر بخوانید:

کلیدواژه