بهمن ۲۹, ۱۳۹۹ ۱۸:۱۰ Asia/Dushanbe
  • المعموری:  سلاح های تک تیراندازی پیشرفته آمریکایی به دست داعش رسیده است
    المعموری: سلاح های تک تیراندازی پیشرفته آمریکایی به دست داعش رسیده است

رییس اتحادیه علمای مسلمان در دیالی عراق گفت: به تازگی محموله‌های جدید سلاح های تک تیراندازی پیشرفته آمریکایی به دست داعش رسیده است.

به گزارش رادیو تاجیکی صدای خراسان؛ «جبار المعموری» رییس اتحادیه علمای مسلمان در دیالی عراق روز چهارشنبه در گفت وگو با پایگاه خبری المعلومه افزود: وضعیت امنیتی دیالی و سایر استانهای عراق در ماههای گذشته تغییر مهمی کرده و آن استفاده داعش از شیوه تک تیراندازی است.

وی ادامه داد: عناصر داعش در استانهای مختلف عراق از فاصله دور، تک تیراندازی می‌کنند و ۹۰ درصد این تیراندازی‌ها در شب انجام می‌شود.

رییس اتحادیه علمای مسلمان در دیالی عراق اضافه کرد: بر اساس اطلاعات موجود، داعش به تازگی محموله‌های سلاح آمریکایی از جمله دوربین‌های پیشرفته دریافت کرده و همین مساله نشان می‌دهد که چرا روند تیراندازی در شب افزایش افته است.

جبار المعموری با اشاره به اینکه چندین قبضه از این سلاح‌ها به تازگی کشف شده است، خواهان انجام تحقیقات گسترده شد تا مشخص شود این سلاحها چگونه به دست عناصر داعش رسیده است.

با وجود شکست گروه تروریستی داعش در عراق، هنوز شماری از اعضای این گروه تروریستی در مناطق مختلف این کشور حضور دارند و به طور پراکنده به تحرکات تروریستی اقدام می‌کنند. 

 

بیشتر بخوانید:

کلیدواژه