اردیبهشت ۲۴, ۱۴۰۰ ۱۸:۲۰ Asia/Dushanbe
  • در این اردوگاه 70 هزار آواره زندگی می کنند  که 400 نفر آنان تاجیکستانی هستند
    در این اردوگاه 70 هزار آواره زندگی می کنند که 400 نفر آنان تاجیکستانی هستند

اردوگاه الهول در استان الحسکه سوریه که محل نگهداری نزدیک به 400 زن و کودک تاجیک است، دچار آتش سوزی شده است.

به گزارش رادیو تاجیکی صدای خراسان به نقل از سامانه تاپ تی جی، مدینه یکی از زنان تاجیک این اردوگاه با تایید وقوع آتش سوزی در 5  چادر زنان و کودکان تاجیکستانی گفته است که به هیچ یک از آنان آسیب نرسیده است و آسیب دیدگان این حادثه از ملیت های دیگر هستند.

سفارت تاجیکستان  در کویت نیز که موضوع بازگرداندن زنان و کودکان تاجیک را از این اردوگاه پیگیری می کند وقوع این آتش سوزی را تایید کرده است.

در این اردوگاه که در کنترل گروه های کرد سوری است 70 هزار آواره زندگی می کنند  که 400 نفر آنان تاجیکستانی هستند.

 گفته می شود که مشکل بازگرداندن زنان و کودکان تاجیک از سوریه به کشورشان، مانع تراشی گروه های کرد سوری است که تابع حکومت  بشار اسد نیستند  و گفته اند که آنان باید با هماهنگی حکومت خودمختار اربیل عراق  از این اردوگاه خارج شوند.

مقامات تاجیکستان به چند سازمان بین المللی پیشنهاد کرده اند که کار خارج کردن این افراد را برعهده بگیرند اما هنوز پاسخ مثبتی  به این پیشنهاد داده نشده است.

مقامات دادستانی کل تاجیکستان می گویند نزدیک به دو هزار نفر از اتباع این کشور در سالهای 2014 تا 2016 با پیوستن به گروه های تروریستی به ویژه داعش به سوریه و عراق رفته اند.

در درگیری های این دو کشور عربی  نزدیک به 400 نفر از این افراد کشته شده و زنان و کودکان آنان دراین دو کشور عربی مانده اند.

 

بیشتر بخوانید:

کلیدواژه