تیر ۲۸, ۱۴۰۰ ۰۹:۱۴ Asia/Dushanbe
  • هدف تجاوز ائتلاف سعودی چپاول زمین‌های بیشتر از یمن است
    هدف تجاوز ائتلاف سعودی چپاول زمین‌های بیشتر از یمن است

عضو شورای عالی سیاسی یمن تاکید کرد ، ائتلاف سعودی با تجاوز علیه یمن برای غصب زمین‌های بیش‌تری از این کشور تلاش می‌کند.

به گزارش روز دوشنبه شبکه المسیره ؛ «احمد الرهوی» عضو شورای عالی سیاسی یمن گفت،موضع دائمی صنعاء دفاع از کشور در برابر متجاوزان سعودی است که می‌خواهند زمین‌های یمن را چپاول کنند.

الرهوی با اشاره به دستاوردهای نظامی، امنیتی و اقتصادی صنعاء در طول سال‌های تجاوز ائتلاف سعودی اظهارداشت، «مهدی المشاط» در مقام رئیس شورای عالی سیاسی یمن، توان خود را برای اداره کشور با وجود همه چالش‌هایی که تجاوز و محاصره ایجاد کرده است، ثابت کرد. 

شورای عالی سیاسی یمن روز شنبه  دوره ریاست المشاط بر این شورا را تمدید کرد که از ۲۴ آگوست پیش رو آغاز و تا ۲۴ آگوست سال آینده میلادی ادامه دارد.

استان‌های مرزی جیزان ، عسیر و  نجران در جنوب عربستان سعودی در سال ۱۹۳۴ میلادی و در پی شکست حاکم وقت یمن در جنگ با حکومت تازه تاسیس عربستان سعودی به مدت ۶۰ سال به اجاره عربستان در آمد و  با وجود اینکه ۲۲ سال پیش مدت این قرار داد به پایان رسیده، اما عربستان به بهانه‌های مختلف از استرداد آن امتناع کرده است.  

عربستان  پیش بینی می‌کرد تجاوز ائتلاف سعودی علیه یمن به گونه‌ای پیش رود که علاوه بر این سه استان کل یمن  رابه زیر سلطه خود در آورد، اما مقاومت ارتش و کمیته‌های مردمی یمن موجب شده که اوضاع به گونه‌ای پیش رود که زمینه را برای تسلط مجدد یمنی‌ها بر استان‌های مرزی نجران، عسیر و جیزان فراهم کرده است.

بیشتر بخوانید :

کلیدواژه