دی ۱۴, ۱۴۰۰ ۱۰:۰۴ Asia/Dushanbe
  • سید حسن نصرالله: تبعات شهادت شهیدان سلیمانی و ابومهدی المهندس تداوم دارد

دبیر کل حزب الله لبنان بابیان اینکه، تبعات ترور شهیدان سلیمانی و المهندس ادامه دارد گفت، برگزاری مراسم شهادت فرماندهان مقاومت تاکیدی بر قدرشناسی از آنهاست.

به گزارش رادیو تاجیکی صدای خراسان به نقل ازالمنار؛ «سید حسن نصرالله» دبیر کل حزب الله لبنان در سخنانی به مناسبت سالگرد شهادت سردار«حاج قاسم سلیمانی» فرمانده نیروی قدس سپاه و «ابومهدی المهندس» فرمانده حشدشعبی اظهارکرد: برگزاری سالگرد شهادت سرداران مقاومت علاوه بر تقدیراز آنها  تاکیدی برادامه جهاد ، مقاومت و رویارویی با طرحهای استکبار آمریکایی و صهیونیستی است.

  • نصرالله گفت: آمریکا داعش را ایجاد کرد و مسئول همه جنایاتی است که در عراق رخ داده است و درمقابل ایران اولین کشوری بود که در کنار ملت عراق در مقابله با داعش  قرار گرفت و دراین میان شهید سلیمانی نیز در برابراشغالگران ایستاد و در تاسیس گروههای مقاومت عراق نقش آفرینی کرد.
  • سید حسن نصرالله بابیان اینکه، تفکر داعشی از عربستان می آید  و آمریکا مسئول همه جنایت رژیم اسرائیل در لبنان است، افزود: آمریکا مسئول کشتار سوری ها و ویرانی سوریه نیز هست وجنگ علیه یمن هم  جنگی آمریکایی است که به دست رژیم سعودی اجرا شد. 

حسن نصرالله همچنین تصریح کرد: خون شهیدان سلیمانی و المهندس وجدانهای جهان عرب و اسلام را صدا می زند و می گوید ، راس ظلم و اشغالگری در منطقه  آمریکا است  و کسانی که این اقدام تروریستی را مرتکب شدند به سزای عمل خود در دنیا و قبل از آخرت خواهند رسید .

دبیر کل حزب الله لبنان  درپایان با اشاره به اینکه، سرنوشت نیروهای آمریکایی خروج از منطقه است، خاطر نشان کرد: مقاومت مردمی در شرق فرات گزینه درستی است که به خروج ارتش آمریکا از سوریه منجر خواهد شد.

کلیدواژه