دی ۲۵, ۱۴۰۰ ۱۶:۴۹ Asia/Dushanbe
  • نگرانی‌ها از افزایش شمار اعدام‌ها در عربستان سعودی

سازمان حقوقی «سند» اعلام کرد ،شمار اعدام‌ها در عربستان سعودی در سال گذشته نسبت به سال ۲۰۲۰ میلادی، ۱۴۸ درصد افزایش داشته است.

به گزارش رادیو تاجیکی صدای خراسان به نقل از العالم ؛ سازمان حقوقی «سند Sanad»ضمن اعلام این خبر تصریح کرد، نگرانی‌ها درباره وجود اعدام‌هایی که مقامات سعودی آن‌ها را از رسانه‌ها پنهان می‌کنند، با توجه به نبود عدالت و شفافیت در دستگاه قضائی این کشور و اقدامات خلاف قانونی که همچنان ضد زندانیان عقیده ادامه دارد، افزایش یافته است.

به گزارش این سازمان حقوقی ، افزایش شمار اعدام‌ها در عربستان سعودی در سال گذشته، طرف‌های حقوقی را برآن داشت تا برای افشای شمار وحشتناک اعدام‌ها در این کشور در مقایسه با سال ۲۰۲۰، اقدام کنند.

این درحالی است که ،سازمان‌های حقوقی بین المللی از جمله سازمان دیده بان حقوق بشر بار‌ها اعدام‌ها در عربستان سعودی را محکوم  و بر ضرورت پایان  سرکوب و اتهامات بی اساس ضد مردم این کشور تاکید کرده اند.

به گفته منابع آگاه ،رژیم سعودی همچنان به نادیده گرفتن هشدار‌های بین المللی درباره اقدامات سرکوبگرانه و از بین بردن آزادی خبرنگاران در این کشور ادامه می‌دهد.

عربستان سعودی با بازداشت ۱۴ خبرنگار، اخیرا در رده هشتم بدترین کشور‌های جهان در زمینه بازداشت خبرنگاران قرار گرفته است.

عربستان سعودی همچنین یکی از پنج کشوری به شمار می‌آید که بالاترین خبرنگاران بازداشت شده را تا اول دسامبر سال گذشته داشته است چرا که ۳۱ خبرنگار را از زمان آغاز بازداشت‌های بی هدف در این کشور بازداشت کرده است.

کلیدواژه