بهمن ۰۴, ۱۴۰۰ ۱۵:۳۵ Asia/Dushanbe
  • هراس آمریکا از عملیات صنعاء / صدور هشدار برای آمریکایی‌های مقیم امارات
    هراس آمریکا از عملیات صنعاء / صدور هشدار برای آمریکایی‌های مقیم امارات

سفارت آمریکا در امارات پس از حملات موشکی ارتش یمن به ابوظبی برای آمریکایی‌های مقیم امارات، هشدار امنیتیِ سطح بالا صادر کرد.

 درپی تشدید حملات ائتلاف متجاوز سعودی به مناطق مختلف یمن و هشدار مقامات صنعا به رژیم های  اشغالگرعربستان و امارات، منابع رسانه ای بامداد امروز دوشنبه از وقوع چهار انفجار درابوظبی پایتخت امارات و جنوب عربستان خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری فارس؛ پس از وقوع انفجار در ابوظبی سفارت آمریکا ضمن اعلام هشدارامنیتی برای آمریکایی‌هایی مقیم امارات تصریح کرد: این هشدار شامل دستورالعمل‌هایی درباره نحوه تعامل با حملات موشکی است.

درپی حملات موشکی امروزنیروهای مسح یمن ،صدای آژیر هشدار در ابوظبی شنیده و سامانه پدافند هوایی امارات نیز فعال شد.

همزمان رژیم سعودی نیز اعلام کرد، یک موشک بالستیک به «جیزان» در جنوب عربستان اصابت کرده است. همچنین ارتش عربستان سعودی مدعی رهگیری و انهدام دو پهپاد در استان «الجوف» یمن شد.

نیروهای مسلح یمن  دوشنبه هفته گذشته نیز با انجام عملیاتی موسوم به (طوفان یمن ۱ ) پالایشگاه نفت در منطقه «المصفح» و فرودگاه ابوظبی را با چهار موشک هدف قراردادند.

این درحالیست که مقامات یمن پیش از این اعلام کرده بودند، در صورت ادامه حملات جنگنده‌های اماراتی به مردم یمن، مجددا اهدافی را در ابوظبی و دبی هدف قرار خواهند داد. 

کلیدواژه