اسفند ۲۳, ۱۴۰۰ ۲۱:۱۷ Asia/Dushanbe
  • مقام یمنی: عربستان با اعدام اسیران یمنی مرتکب جنایت جنگی شد

نخست وزیر دولت نجات ملی یمن در واکنش به اعدام اسرای این کشور توسط عربستان سعودی، این اقدام آل سعود را جنایت جنگی توصیف کرد.

وزارت کشور عربستان سعودی روز شنبه در ادامه نقض حقوق بشر در این کشور، حکم اعدام 81 نفر را در یک روز اجرا کرد.

در میان اعدام شدگان 41 نفر از جوانان شیعه قطیف عربستان و هفت تبعه یمنی و یک تبعه سوری وجود داشتند که پیشتر از سوی دولت سعودی به بهانه های مختلف دستگیر و در زندان به سر می بردند.

به گزارش رادیو تاجیکی صدای خراسان به نقل ازالمسیره، "عبدالعزیز بن حبتور" نخست وزیر دولت نجات ملی یمن گفت:عربستان سعودی با اعدام دسته جمعی انسان‌های بی گناه و نیز اعدام غیرقانونی اسرای یمنی، قوانین بین المللی را به صورت کاملاً آشکار نقض کرد.

  • پیشتر نیز نصر الشمری، سخنگوی جنبش نجباء به اعدام‌های دسته جمعی در عربستان واکنش نشان داده و گفته بود، رژیم سعودی همچنان به نقض حقوق‌بشر و دشمنی با انسانیت ادامه می‌دهد.
  • این مقام عراقی گفته بود، جنایت اخیر آل سعود از جمله شدیدترین جنایات این رژیم به‌شمار می‌رود که طی آن، جمعی از شهروندان شیعه عربستانی و اتباع سایر کشورها که در پی آزادی و عدالت و کرامت بودند، اعدام شدند.

دولت سعودی هر ساله شمار زیادی از مخالفان آل‌سعود را با هدف مقابله با آزادی بیان و به بهانه مبارزه با تروریسم به مجازات‌های سنگین و اعدام محکوم می‌کند.

کلیدواژه