خرداد ۰۵, ۱۴۰۱ ۱۵:۵۶ Asia/Dushanbe
  •  سید حسن نصرالله،دبیرکل حزب الله لبنان
    سید حسن نصرالله،دبیرکل حزب الله لبنان

دبیرکل حزب الله لبنان از نقش جمهوری اسلامی ایران و شهید سلیمانی در آزاد سازی جنوب لبنان قدردانی کرد.

مقاومت حزب‌الله لبنان روز 25  مه 2000 میلادی، رژیم صهیونیستی را پس از 18 سال مجبور به عقب‌نشینی از جنوب لبنان کرد. این روز در لبنان به نام عید مقاومت و آزادسازی لقب گرفته است.

به گزارش روزپنجشنبه خبرگزاری صدا و سیما؛ «سید حسن نصرالله» دبیرکل حزب الله لبنان در سخنانی به مناسبت بیست و دومین سالگرد آزادسازی جنوب این کشور گفت: از جمهوری اسلامی ایران بابت کمک‌هایش و از اینکه از هیچ کمکی فروگذار نکرد، تشکر میکنم.

سید حسن نصرالله با اشاره به کمک های جمهوری اسلامی ایران و به ویژه تلاش شهید حاج قاسم سلیمانی در آزاد سازی جنوب لبنان تصریح کرد: پیروزی سال ۲۰۰۰ وجهه آن ارتش شکست‌ناپذیر را در هم شکست، میخ آخر را به تابوت طرح "اسرائیل" بزرگ کوبید و به مردم فلسطین برای آزادسازی سرزمینشان امیدی دوباره داد.

سید حسن نصرالله افزود: گفتمان "خانه عنکبوت" زخم عمیقی را در ذهن سران رژیم و ارتش آن‌ها ایجاد کرده است. آن‌ها اکنون با بحران "دهه هشتم" دست و پنجه نرم می‌کنند.

دبیرکل حزب الله لبنان بابیان اینکه، نمودار قدرت رژیم صهیونیستی پس از شکست سال ۲۰۰۰ در لبنان سیر نزولی پیدا کرده است که بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر سابق این رژیم به آن اذعان کرد گفت: در روز‌های آینده ممکن است اتفاقاتی در فلسطین رخ دهد و ممکن است این اتفاقات به حد یک انفجار بزرگ برسد، راهپیمایی پرچم اسرائیلی‌ها یک اقدام تحریک‌آمیز بزرگ است و ما شاهد فراخوان‌هایی برای تخریب قبه‌الصخره بودیم.

گفتنی است هزاران لبنانی روز گذشته (چهارشنبه) با انتشارعکس، فیلم، خبر و بیان خاطره، بیست و دومین سالگرد «روز مقاومت و آزادی» را پس از گذشت 22  سال از خروج ارتش اسرائیل از جنوب کشورشان جشن گرفتند.

کلیدواژه