مهر ۲۰, ۱۴۰۱ ۰۹:۳۱ Asia/Dushanbe
  • تاکید نصرالله بر وحدت و همبستگی مسلمانان
    تاکید نصرالله بر وحدت و همبستگی مسلمانان

دبیر کل حزب الله لبنان گفت: مسلمانان باید به صورت عملی وحدت و همبستگی داشته باشند.

به گزارش رادیوتاجیکی صدای خراسان، سید حسن نصرالله  در سخنرانی به مناسبت هفته وحدت، با بیان اینکه امام خمینی (ره) محل اختلاف بر سر روز میلاد پیامبر اکرم (ص) را به محل اجماع و اتفاق تبدیل کردند و پلی بین ۱۲ تا ۱۷ ربیع الاول ساختند که به نام هفته وحدت اسلامی نامگذاری شد، افزود: مسلمانان باید به صورت عملی وحدت و همبستگی داشته باشند و بر نقاط مشترک تأکید کنند، نه اختلافات یا اینکه در مواضع اختلافی، یکدیگر را درک کنند.

نصرالله در بخش دیگری از سخنان خود همچنین به مساله مرزبندی دریایی بین لبنان و فلسطین اشغالی پرداخت و گفت: ساعت های سرنوشت‌سازی پیش روی ما است. 

وی افزود: ما به عنوان مردم لبنان، منتظر موضع رسمی از سوی رئیس جمهور لبنان و دشمن صهیونیستی درباره این مذاکرات هستیم.

نصرالله اضافه کرد: برخی از رسانه‌های اسرائیلی و عربی  در حال ترویج این ادعا هستند که حزب الله خواستار بر هم خوردن این توافق است، این درحالی است که حزب الله از آغاز این پرونده، رفتار مناسبی داشت.

نصرالله تاکید کرد، این توافق باید مطالبات و خواسته های دولت لبنان را برآورده کند.

سید حسن نصرالله به موضوع فلسطین نیز پرداخت و گفت: تحولات غزه و کرانه باختری از اهمیت بسیاری برخوردار است و برای رژیم صهیونیستی و مسئولان این رژیم، شوکه کننده بود. 

دبیرکل حزب الله افزود: امروز در کرانه باختری شاهد مقاومت و انتفاضه مردمی هستیم؛ چراکه هر روز شاهد یک عملیات هستیم.

وی با بیان اینکه پیام قدس و کرانه باختری بسیار مهم است، تأکید کرد: دشمن اسرائیلی فکر می‌کرد که اقدامات مقاومت را در کرانه باختری متوقف کرده است، ولی امروز شاهد انتفاضه  مردم با گلوله و بسته‌های انفجاری در کرانه باختری هستیم؛ آنچه در کرانه می‌بینیم، شجاعت و ابداع است. 

 

کلیدواژه