• زکزاکی: آمریکا و فرانسه عامل اصلی بحران در نیجریه و نیجر هستند

    زکزاکی: آمریکا و فرانسه عامل اصلی بحران در نیجریه و نیجر هستند

    مرداد ۲۸, ۱۴۰۲ ۰۸:۵۹

    رهبر شیعیان نیجریه نسبت به فتنه‌گری آمریکا و فرانسه دربرهم زدن روابط نیجر و نیجریه هشدار داد و گفت: این دو کشور عامل اصلی بحران در نیجریه و نیجر هستند.

  • طرح اتهامات جدید علیه شیخ زکزاکی از سوی دادستانی نیجریه

    طرح اتهامات جدید علیه شیخ زکزاکی از سوی دادستانی نیجریه

    مرداد ۱۲, ۱۴۰۰ ۰۷:۵۴

    دادستانی ایالت کادونا نیجریه تنها چند روز پس از آزادی شیخ ابراهیم زکزاکی،رهبر «جنبش اسلامی نیجریه» از زندان، اتهامات جدیدی علیه او مطرح کرد. حکم آزادی شیخ زکزاکی و همسرش روز چهارشنبه قبل از سوی دادگاه کادونا در شمال نیجریه صادر شد و آن‌ها ضمن تبرئه از 8 مورد اتهام از جمله اخلال در نظم عمومی و برگزاری تجمعات غیرقانونی، آزادی خود را پس از 6 سال حبس بازیافتند.

  • صدور حکم آزادی شیخ زکزاکی و همسرش؛ پیروزی اسوه صبر و استقامت

    صدور حکم آزادی شیخ زکزاکی و همسرش؛ پیروزی اسوه صبر و استقامت

    مرداد ۰۹, ۱۴۰۰ ۰۹:۱۲

    دادگاه عالی ایالتی «کادونا» در نیجریه روز 28 ژوئیه با صدور حکمی «شیخ ابراهیم زکزاکی» دبیرکل جنبش اسلامی نیجریه و همسر وی را از تمام موارد اتهامی تبرئه و حکم آزادی آنها را صادر کرد. در حکم این دادگاه تصریح شده که موارد اتهامی علیه شیخ زکزاکی توسط دادستان نه مشخص و نه اثبات شده اند. شیخ زکزاکی از 4 سال گذشته تاکنون به اتهامات واهی در حال محاکمه بوده است. وکلای دفاع او پیشتر تمامی موارد اتهامی علیه علامه زکزاکی و همسر وی را رد کرده بودند.

  • جنبش اسلامی نیجریه: بوکوحرام نماینده مسلمانان نیست

    جنبش اسلامی نیجریه: بوکوحرام نماینده مسلمانان نیست

    آذر ۱۳, ۱۳۹۹ ۲۲:۱۶

    دفتر شیخ ابراهیم زکزاکی رهبر جنبش اسلامی نیجریه در بیانیه‌ای کشتار شهروندان بیگناه این کشور را به دست تروریست های بوکوحرام محکوم کرد.

  • اقدام دادگاه فدرال نیجریه علیه «جنبش اسلامی» این کشور

    اقدام دادگاه فدرال نیجریه علیه «جنبش اسلامی» این کشور

    مرداد ۰۶, ۱۳۹۸ ۱۱:۴۹

    یک دادگاه فدرال در نیجریه با هدف ممنوع کردن فعالیت شیعیان در این کشور، به دولت اجازه داد تا «جنبش اسلامی نیجریه» را در فهرست «سازمان های تروریستی» قرار دهد.