اسفند ۰۸, ۱۴۰۱ ۱۰:۵۷ Asia/Dushanbe
  • کمک 50 میلیون دلاری بانک جهانی برای بهبود کیفیت آموزش در تاجیکستان
    کمک 50 میلیون دلاری بانک جهانی برای بهبود کیفیت آموزش در تاجیکستان

شورای مدیران اجرایی بانک جهانی سند کمک 50 میلیون دلاری به تاجیکستان برای اجرای پروژه بهبود کیفیت تدریس و آموزش در سیستم آموزش متوسطه این کشور را تصویب کرد.

به گزارش رادیو تاجیکی صدای خراسان به نقل از  فارس، شورای مدیران اجرایی بانک جهانی سند ارائه کمک مالی به تاجیکستان با هدف بهبود کیفیت آموزش در این کشور را به تصویب رساند.

 

بر اساس این سند، بانک جهانی برای اجرای پروژه‌ای در زمینه بهبود کیفیت آموزش متوسطه از انجمن توسعه بین‌المللی (عضو گروه بانک جهانی) به تاجیکستان کمک بلاعوض 50 میلیون دلاری ارائه می‌دهد.

در بیانیه این سازمان در این خصوص آمده است:  علیرغم اینکه دسترسی به آموزش متوسط عمومی در تاجیکستان بالاست و پوشش آن در سال 2019 میلادی 96.6 درصد بوده است، اما کیفیت آموزش همچنان پایین است.

در چارچوب این پروژه یک سیستم جدید ملی تدریس و آموزش تدوین و معرفی، مبلغ لازم برای بازسازی و نوسازی مدارس با هدف افزایش تعداد کلاس‌های درسی، افتتاح آزمایشگاه‌های مدرن، ارائه تجهیزات و گسترش فرصت‌ها برای مطالعه موضوعات با هدف تامین دانش آموزان تاجیکستان با مهارت‌های مدرن مورد نیاز در قرن بیست یکم، ارائه می‌شود.

 

افزایش ظرفیت تاجیکستان برای انجام ارزیابی‌های ملی و بین المللی مهم برای رصد نتایج آموزش دانش‌آموزان و دریافت داده‌های قابل اعتماد برای اطلاع رسانی سیاست‌ها و تصمیم‌گیری‌ها از دیگر مزایای این پروژه به شمار می‌‌رود.

 

بانک جهانی در حال حاضر 24 پروژه را در تاجیکستان به ارزش 1.54 میلیارد دلار سرمایه گذاری می‌کند. از سال 1996، بانک جهانی بیش از 2.72 میلیارد دلار به عنوان کمک‌های بلاعوض انجمن توسعه بین المللی ، وام‌های امتیازی و صندوق‌های هدفمند به تاجیکستان ارائه کرده است.

کلیدواژه