اسفند ۱۴, ۱۴۰۱ ۱۰:۰۴ Asia/Dushanbe
  • ملاقات نماینده حقوق بشر تاجیکستان با روزنامه نگاران بازداشت شده تاجیک

نماینده حقوق بشر تاجیکستان با روزنامه نگاران بازداشت شده تاجیک ملاقات کرد.

به گزارش رادیو تاجیکی صدای خراسان به نقل از اسیا پلوس ،نماینده حقوق بشر تاجیکستان باعبدالله غربتی، دلیر امامعلی و ذوقی بیک سیدامینی در زندان  “یکم ساوتسکی” ملاقات کرد و در مورد شرایط بازداشت آنها جویا شد.

این مطلب را خبرگزاری آسیا پلاس با اشاره به زلاله اکرام اوا، کارشناس ارشد اداره دولتی حفظ حقوق شهروندی و سیاسی و نماینده اداره حقوق بشر گزارش داد.

اکرام اوا گفت: ملاقات آنها با روزنامه نگاران زندانی  ۱۷ فوریه زمانی که زندانیان خود را برای جشن گرفتن روز ارتش ملی تاجیکستان آماده می کردند، برگزار شد.

به گزارش اکرام اوا، آنها با دلیر امامعلی، عبدالله غربتی و ذوقی بیک سیدامینی صحبت کردند.

وی همچنین گزارش های مبنی بر ابتلای دلیر امامعلی به بیماری سل را تکذیب کرد و گفت: در صورت ابتلا به سل، حق ملاقات با آنها را نخواهد داشت، زیرا این بیماری مسری است او به ندرت سرفه می کرد.

اکرام اوا افزود:خبرنگاران بازداشت شده هم می گفتند  که “ما هیچ شکایتی از شرایط اقامت خود نداریم و امکان ملاقات با خانواده و اقوام خود را داریم”.

در همین حال، زلاله اکرام اوا در مورد روزنامه نگار دیگری به نام عبدالستار پیرمحمد زاده اطلاعاتی ارائه نکرد. 

او گفت که با عبدالستار پیرمحمدزاده شخص دیگری ملاقات کرده است.

 سال گذشته چهار روزنامه نگار تاجیک به نام های عبدالستار پیرمحمد زاده، دلیر امامعلی، ذوقی بیک سیدامینی و عبدالله غربتی به ظن همکاری با احزاب و جنبش های ممنوعه دستگیر و به مدت ۷ تا ۱۰ سال زندانی شدند.  

 

کلیدواژه