اسفند ۲۳, ۱۴۰۱ ۱۳:۰۲ Asia/Dushanbe
  • مقامات تاجیکستان از زنان خواستند به سبک تاجیک لباس بپوشند
    مقامات تاجیکستان از زنان خواستند به سبک تاجیک لباس بپوشند

دستورالعمل وزارت فرهنگ تاجیکستان به زنان توصیه می‌کند که از پوشیدن لباس‌های برهنه اروپایی، دامن‌های کوتاه، یقه باز، تاپ و لباس‌های نازک بدن نما خودداری کنند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه به نقل از خبرگزاری رسمی تاجیکستان «خاور» اعلام کرد: مقامات تاجیکستان به منظور مبارزه با نفوذ غرب و اسلام رادیکال بر سبک پوشش در این کشور سکولار با اکثریت مسلمان، از زنان این جمهوری سابق اتحاد جماهیر شوروی در آسیای میانه خواستند «به سبک تاجیک» لباس بپوشند.

پویش «به سبک تاجیک لباس بپوشیم» که اول مارس به راه افتاد و بر مبنای دستورالعملی دولتی است که به زنان یک رشته قواعد پوشش ملی را توصیه می‌کند، تا ۳۰ مه جریان خواهد داشت.

خبرگزاری خاور افزود هدف از این کار کاهش شدت نفوذ لباس‌ها و فرهنگ غربی به تاجیکستان و محافظت از فرهنگ ملی و اعتبار کشور در فضای جهانی شده است.

دستورالعمل وزارت فرهنگ تاجیکستان همچنین به زنان توصیه می‌کند که از پوشیدن لباس‌های برهنه اروپایی، دامن‌های کوتاه، یقه باز، تاپ، لباس‌های نازک بدن نما، خودداری کنند.

خبرگزاری خاور می‌افزاید متقاعد شده است که رعایت این دستورالعمل راه را بر از خود بیگانگی می‌بندد و امکان ترویج لباس ملی مدرن را فراهم می‌کند.

تاجیکستان از سال ۱۹۹۲ توسط امامعلی رحمان اداره می‌شود که لقب «بنیانگذار صلح و وحدت ملی» و «رئیس ملت» تاجیک را نیز دارد.

رحمان پیش از این پایان دادن به مظاهر شرم آور فرهنگ بیگانه و ترویج بیشتر پوشش ملی برای دختران و زنان را خواستار شده بود.

کلیدواژه