فروردین ۳۱, ۱۴۰۲ ۰۹:۳۱ Asia/Dushanbe
  • تبریک رئیس جمهور تاجیکستان به مناسبت فرا رسیدن عید فطر

رئیس جمهور تاجیکستان درپیامی فرارسیدن عید فطر را تبریک گفت.

به گزارش رادیو تاجیکی صدای خراسان،رئیس جمهور تاجیکستان ضمن تبریک با اشاره به شرایط پیچیده اقتصادی و بحران در جهان، مردم را به تلاش فراخواند.

در پیام  امامعلی رحمان آمده است که مردم ما در این روز اقدامات شایسته انسانی از جمله کمک و حمایت از ایتام و معلولان، نیازمندان و مستمندان، دیدار والدین و بزرگسالان را انجام خواهند داد. 
رئیس جمهور تاجیکستان افزود: بر اساس آموزه های دین مبین اسلام، خداوند این روز را برای همه مسلمانان روز قبولی دعای خیر برای یکدیگر، برای آرامش و سعادت وطن و انجام امور خیر قرار داده است.
وی اظهار کرد،یعنی حکمت عید سعید فطر و به طور کلی ماه رمضان، تفاهم و اتحاد افراد جامعه و گسترش ارزش های اخلاقی و معنوی نیکو و سازنده از جمله احترام و اخلاص، همگرایی و بردباری در بین مردم است. .
رئیس جمهورتاجیکستان همچنین  به مشکلات اقتصادی و غذایی در جهان اشاره کرد و از مردم خواست تا برای زندگی راحت تر تلاش کنند.

وی با اشاره به چنین شرایطی بر لزوم صرفه جویی، پرهیز از تجمل گرایی و اسراف مواد غذایی از جمله در روزهای تعطیل و رعایت الزامات قانون «تنظیم سنت ها و جشن ها» تاکید کرد.
رئیس جمهور ابراز اطمینان کرد که در این روز فرخنده، هر انسان آگاه و خودخواهی در انجام امور خیر و در درجه اول دست یاری به سوی ایتام، معلولان، خانواده های نیازمند و مستمند و سایر امور خیر تلاش خواهد کرد.

کلیدواژه