اردیبهشت ۰۸, ۱۴۰۲ ۱۸:۵۷ Asia/Dushanbe
  • آمادگی رزمی پایگاه‌های روسیه در تاجیکستان و قرقیزستان افزایش می‌یابد
    آمادگی رزمی پایگاه‌های روسیه در تاجیکستان و قرقیزستان افزایش می‌یابد

وزیر دفاع روسیه گفت: این کشور در بحبوحه تلاش‌های آمریکا و متحدانش برای بازگردادن حضور نظامی خود در آسیای مرکزی، آمادگی رزمی پایگاه‌های خود در تاجیکستان و قرقیزستان را افزایش می‌دهد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، «سرگئی شایگو»، وزیر دفاع روسیه گفت: این کشور در بحبوحه تلاش‌های آمریکا و متحدانش برای بازگرداندن حضور نظامی خود در آسیای مرکزی، آمادگی رزمی پایگاه‌های نظامی خود در تاجیکستان و قرقیزستان را فزایش می‌دهد.

وی در نشست امروز وزرای دفاع شانگهای در دهلی نو گفت: آمریکا و متحدانش به بهانه کمک در زمینه مبارزه با تروریسم در تلاش بازگرداندن حضور نظامی خود در آسیای مرکزی هستند.

وزیر دفاع روسیه ادامه داد: درخواست‌های آمریکا از کشورهای منطقه برای استقرار زیرساخت‌های نظامی را تهدید مستقیم برای ثبات در فضای سازمان همکاری شانگهای می‌دانیم.

وی افزود: ما به نوبه خود آمادگی رزمی پایگاه‌های نظامی روسیه در قرقیزستان و تاجیکستان و همچنین سایر نیروهای پاسخگوی به چالش‌های اجتمالی را افزایش می‌دهیم.

شایگو در ادامه همچنین خاطرنشان کرد: کشورهای ناتو در نتیجه حضور بیست ساله خود در خاک افغانستان و پس از آن عقب‌نشینی سریع، بیشترین مسئولیت را در قبال اوضاع در آن کشور بر عهده دارند.

کلیدواژه