اردیبهشت ۲۲, ۱۴۰۲ ۱۷:۰۳ Asia/Dushanbe
  •  آغاز دوره جدید تعاملات فرهنگی ایران و تاجیکستان
    آغاز دوره جدید تعاملات فرهنگی ایران و تاجیکستان

 وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران گفت: دوره جدیدی از همکاری های دو کشور دوست و برادر ایران و تاجیکستان آغاز شده و امسال تاجیکستان مهمان ویژه نمایشگاه کتاب تهران است.

نشست چشم‌انداز تعاملات فرهنگی ایران و تاجیکستان روز پنج‌شنبه با حضور «محمدمهدی اسماعیلی» و «زلیفیه دولت‌زاده» وزیران فرهنگ ایران و تاجیکستان، «یاسر احمدوند» رئیس نمایشگاه کتاب و «نظام الدین زاهدی» سفیر تاجیکستان در ایران در سرای ملل بخش ناشران خارجی سی‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران برگزار شد.


به گزارش خبرگزاری مهر،«محمدمهدی اسماعیلی» وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران در این نشست گفت: نمایشگاه کتاب تهران محفلی برای افزایش تعاملات فرهنگی و گسترش مهرورزی و دوستی‌ها است.
اسماعیلی با اشاره به پیوندهای تاریخی و فرهنگ عمیقی  بین دو کشور ایران  و تاجیکستان، تصریح کرد: باید شرایط را برای حضور هنرمندان و چهره‌های فرهنگی در هر دو کشور فراهم کرد.
وزیر فرهنگ تاجیکستان هم با قدردانی از استقبال گرم ایرانی‌ها از هئیت‌های فرهنگی تاجیکستان، گفت: رابطه‌های فرهنگی دو کشور هم زبان ایران و تاجیکستان با سعی و تلاش هردو کشور همواره گسترش و توسعه می‌یابد.

 


سفیر تاجیکستان در ایران نیز گفت: در طول ۳۲ سال استقلال تاجیکستان، تعاملات فرهنگی بین دو کشور از بخش‌های پشگام بود و اثار زیادی از شعرا و ادبای تاجیک در ایران چاپ شده است.
سی‌وچهارمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران روز چهارشنبه در مصلی حضرت امام خمینی(ره) به شکل حضوری و در سایت  ketab.ir به شکل مجازی آغاز کرد. شعار این دوره از نمایشگاه "آینده خواندنی است"، انتخاب شد.
در سی‌وچهارمین مایشگاه بین‌المللی کتاب تهران ۳۰ میهمان از کشورهای مختلف و ۲۷ کشور در بخش بین‌الملل حضور دارند و به‌طور کلی در نمایشگاه امسال، حدود ۴۰ کشور حاضر خواهند بود.

کلیدواژه