خرداد ۰۵, ۱۴۰۲ ۱۴:۴۸ Asia/Dushanbe
  • 8 ژوئن موعد احتمالی افتتاح بزرگترین مسجد تاجیکستان

یک رسانه‌ تاجیک با استناد به منبع خود اعلام کرد بزرگترین مسجد این کشور که با سرمایه‌گذاری قطر در شهر دوشنبه احداث شده 8 ژوئن سال جاری با مشارکت سران دو کشور افتتاح می شود.

به گزارش رادیو تاجیکی صدای خراسان،در حال حاضر آنها برای افتتاح این مسجد آماده می‌شوند و منتظر سفر امیر قطر به تاجیکستان هستند.

بر اساس این گزارش، شیخ «تمیم بن حمد آل ثانی» امیر قطر در چارچوب یک سفر رسمی در دهه اول ژوئن وارد دوشنبه می‌شود.

در چارچوب این سفر به احتمال زیاد مورخ 8 ژوئن «امامعلی رحمان»، رئیس جمهور تاجیکستان و امیر قطر مسجد مذکور را افتتاح و مورد بهره برداری قرار می‌دهند.

دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری تاجیکستان اگرچه سفر هیات قطری به دوشنبه را تایید کرده اما در مورد اعلام تاریخ دقیق انجام این سفر خودداری کرده است.

«سلیمان دولت‌زاده»، رئیس کمیته در امور دین، تنظیم رسم و آیین تاجیکستان در نشست مطبوعاتی ماه فوریه امسال اعلام کرده بود که این مسجد در سه ماهه دوم سال جاری افتتاح می‌شود.

 بر اساس اطلاعات ارائه شده در این مسجد که ساخت آن اکتبر سال 2011 شروع و 8 سال ادامه یافت، بیش از 100 هزار نفر می‌توانند همزمان نماز بخوانند.

ساختمان این مسجد سال 2019 تکمیل شد و قرار بود نوامبر همان سال افتتاح شود، اما بعدا مراسم افتتاح به مارس 2020 و سپس به دلیل شیوع ویروس همه گیر برای یک مدت نامعلوم به تعویق افتاد.

کلیدواژه