تیر ۳۱, ۱۴۰۲ ۱۶:۱۰ Asia/Dushanbe
  • علاقه‌مندی تاجیکستان به گسترش روابط تجاری با ایران
    علاقه‌مندی تاجیکستان به گسترش روابط تجاری با ایران

سرپرست سازمان توسعه تجارت با اشاره به علاقه تاجیکستان به گسترش روابط با ایران، گفت: برنامه‌های اصلی این سازمان در جهت افزایش مبادلات تجاری است.

به گزارش  رادیو تاجیکی صدای خراسان به نقل ازایرنا ، «مهدی ضیغمی» در دیدار با «نظام‌الدین زاهدی» سفیر تاجیکستان با اشاره به کاهش حجم تجارت میان ۲ کشور از بررسی علل و تلاش برای رفع موانع در جهت توسعه تجارت ایران و تاجیکستان خبر داد و گفت: طبق برنامه‌ریزی‌ها مقرر شده است تا پایان سال رایزن بازرگانی ما در تاجیکستان مستقر شود.

سفیر تاجیکستان در ایران نیز با اشاره به حجم مبادلات تجاری در پنج ماه نخست سال میلادی میان ایران و تاجیکستان گفت: این مبادلات نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش ۹ درصدی داشته است که با توجه به ظرفیت‌های ایران و علاقمندی ما به استفاده از تمامی این ظرفیت‌ها، باید افزایش پیدا کند.

نظام‌الدین زاهدی با اشاره به برنامه ریزی صورت گرفته جهت سفر آیت الله رئیسی، رئیس جمهوری اسلامی ایران به تاجیکستان طی دو ماه آتی، اظهار داشت: لازم است همزمان با این سفر همایش تجاری با حضور تجار و بازرگانان و همچنین مسئولین تجاری ۲ کشور برگزار شود تا پیوند میان تجار شکل گیرد.

 

کلیدواژه