مرداد ۰۳, ۱۴۰۲ ۱۱:۳۹ Asia/Dushanbe
  • همکاری‌های آموزشی ایران و تاجیکستان گسترش می‌یابد
    همکاری‌های آموزشی ایران و تاجیکستان گسترش می‌یابد

در دیدار سفیر ایران در دوشنبه با وزیر معارف و علوم تاجیکستان زمینه‌های توسعه مناسبات و همکاری‌های آموزشی، پژوهشی، علمی و فناوری دو کشور مورد بررسی و تبادل نظر قرار گرفت.

«محمدتقی صابری» سفیر جمهوری اسلامی ایران در تاجیکستان با «رحیم سعیدزاده» وزیر معارف و علوم این کشور دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این ملاقات زمینه‌های توسعه مناسبات و همکاری‌های آموزشی، پژوهشی، علمی و فناوری جمهوری اسلامی ایران و جمهوری تاجیکستان مورد بررسی و تبادل نظر قرار گرفت.

به گزارش رادیو تاجیکی صدای خراسان ، تبادل استاد و دانشجو، برگزاری مشترک نمایشگاه‌های معرفی دستاوردها و فعالیت‌های علمی و فناوری به‌ منظور معرفی آثار ممتاز و برجسته استادان و مفاخر علمی دو کشور، برگزاری اردوها و المپیادهای مشترک دانش آموزی و دانشجویی، برگزاری سمینارهای علمی، ادبی و فرهنگی در موضوعات مورد علاقه در مجامع علمی و دانشگاهی ایران و تاجیکستان، استفاده از فرصت‌های مطالعاتی از دیگر موضوعاتی بود که در این دیدار مورد گفت‌وگو و تبادل نظر قرار گرفت.

صابری در این دیدار با اشاره به اشتراکات و  ظرفیت‌های فراوان همکاری دو کشور در عرصه‌های پژوهشی، آموزشی، علمی و فناوری، گفت: جمهوری اسلامی ایران برای توسعه همکاری‌ در این زمینه‌ها با جمهوری تاجیکستان محدودیتی ندارد و آمادگی کشورمان را در جهت انتقال تجربیات به طرف تاجیکی در زمینه تاسیس و مدیریت پارک علمی و فناوری، استانداردسازی فضاهای آموزشی، برگزاری دوره‌های تربیت معلم و بهسازی منابع انسانی و آموزش‌های فنی‌و‌حرفه‌ای اعلام کرد.

رحیم سعیدزاده وزیر معارف و علوم جمهوری تاجیکستان نیز ضمن استقبال از موضوعات مطرح شده، آمادگی کشورش را برای توسعه مناسبات فی‌مابین در موضوعات مذکور اعلام کرد.

بیشتر بخوانید :

کلیدواژه