مرداد ۱۰, ۱۴۰۲ ۱۴:۱۹ Asia/Dushanbe
  • همدردی رییس جمهور تاجیکستان با دولت و مردم پاکستان
    همدردی رییس جمهور تاجیکستان با دولت و مردم پاکستان

روسای جمهور تاجیکستان و ترکمنستان در پیام‌های جداگانه به همتای پاکستانی خود کشته و زخمی شدن تعداد زیادی از شهروندان این کشور بر اثر اقدام تروریستی اخیر را تسلیت گفتند.

«امامعلی رحمان» رئیس جمهور تاجیکستان و «سردار بردی‌محمداف» رئیس جمهور ترکمنستان در پیام‌های جداگانه کشته و زخمی شدن تعداد زیادی از مردم بر اثر اقدام تروریستی در پاکستان را به «شهباز شریف» نخست و زیر و «عارف علوی» رئیس جمهور این کشور تسلیت گفتند.

به گزارش رادیو تاجیکی صدای خراسان،در پیام رحمان در این مورد آمده است: ما به شدت این اقدام ظالمانه غیرانسانی را محکوم می‌کنیم و بر نیاز فوری به یک مبارزه مشترک بی‌امان علیه هرگونه مظاهر تروریسم تاکید می‌کنیم.

رحمان در ادامه به رئیس جمهور پاکستان با بستگان قربانیان و تمام مردم برادر این کشور همدردی و تسلیت خود را براز داشته و برای همه مجروحان آرزوی شفای کامل کرد.

در پیام بردی‌محمداف در این مورد آمده است: ترکمنستان قاطعانه با هرگونه مظاهر تروریسم و افراط‌گرایی مخالف بوده و از تلاش‌های جامعه جهانی در زمینه مبارزه با این شر جهانی حمایت کامل می‌کند.

بردی‌محمداف در بخش دیگری همچنین از طرف مردم، دولت ترکمنستان با ابراز همدردی با مردم و دولت پاکستان برای آسیب‌دیدگان شفای عاجل آرزو کرد و از تلفات جانی مردم ابراز تاسف عمیق کرد.

کلیدواژه