شهریور ۲۸, ۱۴۰۲ ۱۳:۳۵ Asia/Dushanbe
  • اعلام آمادگی دانشگاه علامه طباطبایی ایران برای همکاری‌های علمی و آموزشی با تاجیکستان
    اعلام آمادگی دانشگاه علامه طباطبایی ایران برای همکاری‌های علمی و آموزشی با تاجیکستان

رییس دانشگاه علامه طباطبائی از آمادگی این دانشگاه برای همکاری‌های علمی و آموزشی با دانشگاه‌های تاجیکستان خبر داد.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا؛ «نظام‌الدین زاهدی» سفیر جمهوری تاجیکستان در ایران با «عبدالله معتمدی» رییس دانشگاه علامه طباطبایی دیدار و درباره گسترش همکاری‌های علمی، آموزشی، پژوهشی و فرهنگی، گفت‌وگو کرد.

رییس دانشگاه علامه طباطبایی، این دانشگاه را یک دانشگاه تخصصی در حوزه علوم انسانی عنوان کرد و گفت: ما ارتباطات بین‌المللی گسترده‌ای با کشورهای مختلف داریم و دانشجویان حدود ۳۰ کشور در این دانشگاه در سه مقطع کارشناسی، ‌ کارشناسی ارشد و دکتری تحصیلی می‌کنند.

معتمدی با بیان اینکه ارتباط علمی با جمهوری تاجیکستان برای ما بسیار با اهمیت است، تاکید کرد: با توجه به وجود اشتراکات زبانی و تاریخی، آمادگی داریم با دانشگاه‌های تاجیکستان و ظرفیت‌های متقابل آنها بیشتر آشنا شویم تا بتوانیم در زمینه علمی و آموزشی هم‌افزایی داشته باشیم.

در ادامه سفیر تاجیکستان در ایران گفت: ایران و تاجیکستان دارای زبان، تاریخ و فرهنگ مشترک هستند و این موضوع یک بستر بسیار مناسب برای تقویت همکاری‌ها به ویژه در حوزه آموزش و پرورش و روابط بین دانشگاهی است.

زاهدی افزود: در تاجیکستان ۳۸ دانشگاه وجود دارد که و استفاده از تجربه دو طرف به نفع مناسبت‌های دو جانبه خواهد بود.

دانشگاه علامه طباطبائی در حال حاضر ۱۱ دانشکده، ۱۰ پژوهشکده و مرکز پژوهشی، ۵۵۰ عضو هیات علمی و ۱۰۰ هزار دانش‌آموخته دارد و همچنین حدود ۱۴ هزار دانشجو در مقاطع تحصیلی مختلف در آن مشغول به تحصیل هستند. بیش از ۶۰ درصد از دانشجویان این دانشگاه در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری تحصیل می کنند.

کلیدواژه