آذر ۱۸, ۱۴۰۲ ۱۰:۲۰ Asia/Dushanbe
  • احداث اماکن آموزش زبان کره ای در تاجیکستان
    احداث اماکن آموزش زبان کره ای در تاجیکستان

تاجیکستان در حال برنامه ریزی برای احداث اماکن آموزش زبان کره ای در مراکز آموزش بزرگسالان است که برخی از آنها فعال و برخی در دست ساخت هستند.

به گزارش اسپوتنیک، وزارت کار، مهاجرت و اشتغال جمعیت تاجیکستان در این باره خبر داد و افزود، در سفر هیاتی از مقامات کره ای در تاجیکستان این موضوع بررسی می شود.

این منبع تاکید کرد که موضوع مهاجرت نیروی کار به کشورهایی به غیر از روسیه مورد توجه ویژه دولت و این وزارتخانه است. همچنین « برای ایجاد مجوز کار در کره تلاش می شود که به تاجیک ها اجازه می دهد بر اساس قرارداد در کره استخدام شوند."

هیات کره جنوبی که شامل نمایندگانی از وزارتخانه های کار، دادگستری، امور خارجه و توسعه منابع انسانی است، به منظور بررسی روند تصویب سیستم مجوز کار از سوی تاجیکستان، از مراکز آموزشی آن بازدید کرد.

آنها به ویژه با دوره آموزشی در شعبه "مرکز آموزش بزرگسالان تاجیکستان" در حومه دنغره و پیشرفت کار ساخت و ساز در مرکز رشد مهارت در باختر آشنا شدند.

چنین مراکزی که در شهرهای دوشنبه، خجند، باختر، راغون و واسع ساخته می‌شوند، در زمینه‌های حرفه‌ها و تخصص‌های مربوط به کارفرمایان خارجی، از جمله زبان کشورهای پذیرنده کارگران مهاجر، آموزش خواهند داد.

برای فارغ التحصیلان گواهی صادر خواهد شد.

 

بیشتر بخوانید:

کلیدواژه