آذر ۲۰, ۱۴۰۲ ۱۰:۳۰ Asia/Dushanbe
  • بانک توسعه آسیایی 40 میلیون دلار برای ارتقای آموزش رشته های فنی در مدارس تاجیکستان کمک می کند
    بانک توسعه آسیایی 40 میلیون دلار برای ارتقای آموزش رشته های فنی در مدارس تاجیکستان کمک می کند

بانک توسعه آسیایی 40 میلیون دلار برای ارتقای آموزش رشته های فنی در مدارس تاجیکستان کمک می کند.

به گزارش آسیا پلوس، این مبلغ به عنوان کمک رایگان اختصاص می یابد.

یوگنی ژوکوف  مدیر بخش آسیای مرکزی و غربی بانک توسعه آسیایی گفت، " بهبود آموزش سهم قابل توجهی در کاهش فقر و توسعه پایدار در تاجیکستان خواهد داشت."

به عقیده وی، تاجیکستان در برابر اثرات تغییرات آب و هوایی بسیار آسیب پذیر است، بنابراین به منظور افزایش توان کشور در برابر بلایای طبیعی ناشی از تغییرات آب و هوایی، معرفی دانش و تجربه پیشرفته در زمینه آموزش متوسطه حائز اهمیت است.

انتظار می رود این پروژه آموزش و یادگیری را در کلاس های 5 تا 11 با استفاده از یک رویکرد مبتنی بر مهارت بهبود می بخشد که به دانش آموزان کمک می کند تا مهارت هایی مانند تجزیه و تحلیل انتقادی و همکاری را توسعه دهند و همچنین آنها را قادر می سازد تا مسائل دنیای واقعی را حل کنند.

این پروژه شامل آموزش معلمان  و بهبود مواد آموزشی است.

در چارچوب این طرح، 20 مدرسه در چهار منطقه کشور نوسازی و بهسازی و مدیریت مدارس بهبود می یابد. موضوعات مرتبط با تغییرات آب و هوایی در برنامه های آموزشی گنجانده شده است.

تاکید شده است که در قالب این پروژه 11500 دانش آموز شامل 5600 دختر در مدارس هدف و همچنین حدود 4000 معلم، متخصصان آموزش و پرورش و مسئولان مدارس به طور مستقیم بهره مند شوند.

از سال 1998، بانک توسعه آسیایی 2.5 میلیارد دلار به تاجیکستان کمک کرده است که حدود 2 میلیارد دلار آن به صورت کمک های بلاعوض است.

 

بیشتر بخوانید:

کلیدواژه