دی ۱۸, ۱۴۰۲ ۱۲:۰۹ Asia/Dushanbe
  • واکنش فعالان فرهنگی تاجیک به حادثه تروریستی شهر کرمان ایران
    واکنش فعالان فرهنگی تاجیک به حادثه تروریستی شهر کرمان ایران

جمعی از شخصیت‌های اجتماعی، علمی و فرهنگی تاجیکستان در پی وقوع اقدام تروریستی در شهر کرمان، ضمن محکوم کردن این عمل ننگین با مردم ایران ابراز همدردی کردند.

به گزارش رادیو تاجیکی صدای خراسان، جمعی از شخصیت‌های اجتماعی، علمی و فرهنگی تاجیکستان در پی وقوع اقدام تروریستی در گلزار شهدای کرمان در صفحات شخصی خود در شبکه‌های اجتماعی این عمل ننگین را محکوم و با مردم هم‌زبان و هم‌فرهنگ ایران ابراز همدردی کردند.

«رستم ‌وهاب‌زاده» شاعر سرشناس تاجیک با انتشار پیامی نوشت: حادثه خونین تروریستی که در کرمان اتفاق افتاد باعث اندوه عمیق تمامی جامعه تاجیکستان شد. این رخداد در حالی اتفاق افتاده که در این سالها روابط دوستانه کشورهای همزبان و همخون و برادر ایران و تاجیکستان به عالی‌ترین نقطه ارتقای خود رسیده و اراده قاطع رهبران عالی سیاسی دو کشور نیز پیوسته بر حفظ و گسترش روابط حسنه بوده است.

«رعنای مبارز»، روزنامه‌نگار و شاعر شناخته تاجیک، بزرگمهر بهادر» شاعر جوان تاجیک »،  ذوالفقار اسماعیلیان»  صاحب نظر مسائل اجتماعی ، «ظفر صوفی» روزنامه‌نگار و شاعر، « باباجان شفیع» روزنامه‌نگار و فعال فرهنگی»، از جمله دیگر چهره های شناخته شده فرهنگی تاجیکستان بودند که درروزهای اخیر با سرودن اشعار مختلف و محکومیت حادثه تروریستی در شهر کرمان ایران با مردم ایران اظهار همدردی کردند.

 

همچنین «همراه‌خان ظریفی» و شمس‌الدین آرومبیک‌زاده» وزرای پیشین  خارجه و فرهنگ تاجیکستان نیز ضمن محکومیت این رویداد تروریستی در صفحات اجتماعی خود با مردم شهر کرمان ابراز همدردی کردند.

 

«احمدشاه کامل» محقق«، صفرگل حلیمیان» فعال مدنی»، کاملجان سیدعالم» استاد دانشگاه، «زین‌الدین اسلام» فعال فرهنگی، «مریم‌بانو فرغانی» نویسنده شناخته تاجیک، سیف‌الله ملاجان» محقق تاریخ»، «فردوس مدیا» فعال اجتماعی»،  از دیگر اندیشمندان و چهره های شاخص فرهنگی تاجیکستان بودند که در روزهای اخیر در صفحات اجتماعی خود ضمن محکومیت این رویداد تروریستی با بازماندگان اظهار همدردی کردند.واعلام کردند :  بزدلانی که مرتکب این جنایت ننگین و غیر انسانی شدند باید به سزای اعمالشان برسندما مردم تاجیک در این مصیبت سنگین در کنار مردم همزبان و همفرهنگ ایران عزیز هستیم.

 

کلیدواژه