بهمن ۰۲, ۱۴۰۲ ۱۱:۳۲ Asia/Dushanbe
  • برگزاری روز ملی تاجیکستان در نمایشگاه بین المللی دوحه 2023

در چارچوب سفر رسمی رییس جمهور تاجیکستان به قطر، 21 ژانویه مراسم افتتاحیه  "روز ملی تاجیکستان" در نمایشگاه بین المللی باغبانی "اکسپو 2023 دوحه"  با حضور بیش از 500 هزار مهمان برگزار شد.

به گزارش خاور،  نمایندگان رسمی تاجیکستان و قطر، سفارتخانه های کشورهای خارجی در این کشور، نمایندگان بخش خصوصی و محافل تجاری و سرمایه گذاری تاجیکستان و قطر در این مراسم شرکت کردند.

نمایشگاه بین المللی باغبانی اکسپو 2023 دوحه"  "EXPO 2023 DOHA ، در زمینی به مساحت بیش از یک میلیون و 700 مترمربع برپا شده و بیش از 80 کشور جهان در آن شرکت دارند.

در این روز پرچم های ملی تاجیکستان و قطر با نواختن سرود ملی دو کشور در ورودی اصلی نمایشگاه برافراشته شد.

غرفه (گوشه) اصلی تاجیکستان در این نمایشگاه در زمینی به مساحت حدود 800 متر با نمونه ای از میوه ها و میوه های خشک، سبزیجات تازه، عسل، گیاهان دارویی و آب برگزار می شود.

گوشه تاجیکستان عنوانی برای چاره بینی "آب برای توسعه پایدار" دریافت کرد که  این موضوع  به  ابتکار امامعلی رحمان در مورد آب و اقلیم اختصاص دارد.

همزمان با ارائه فرصت های گردشگری، کشاورزی، صادرات، تولیدات کشاورزی و صنعتی، فضای مساعد برای سرمایه گذاری و تجارت و صنایع دستی، اقدامات شایسته تاجیکستان در سطح بین المللی در زمینه آب و اقلیم به ویژه تولید انرژی "سبز" نیز در این نمایشگاه ارائه خواهد شد.

نمایشگاه بین المللی باغبانی" اکسپو 2023 دوحه"   از 2 اکتبر 2023 آغاز به کار کرده است  و فعالیت آن تا 28 مارس 2024 ادامه خواهد داشت.

 

بیشتر بخوانید:

کلیدواژه