اسفند ۲۲, ۱۴۰۲ ۱۱:۰۱ Asia/Dushanbe
  • مهاجرت سالانه صدها هزار تاجیک برای کار به خارج از این کشور
    مهاجرت سالانه صدها هزار تاجیک برای کار به خارج از این کشور

در عین حال به گفته مقامات وزارت کار تاجیکستان ، میزان بیکاری در کشور نسبت به مدت مشابه سال گذشته نزدیک به 10 درصد کاهش یافته است.

به گزارش رادیو تاجیکی صدای خراسان،وزارت کار، مهاجرت و اشتغال جمعیت تاجیکستان کاهش نرخ بیکاری در این کشور را به برپایی نمایشگاه های شغلی نسبت داد که در آن برخی از بیکاران در آن  مشغول به کار می شوند.

به طور کلی، سال گذشته میلادی، 48.3 هزار نفر به طور رسمی به عنوان بیکار در تاجیکستان ثبت شده اند که 9.7 درصد کاهش داشته است.

بیش از 46 درصد از بیکاران رسمی ثبت شده زن هستند.

در مجموع در دسامبر  2023تعداد 74.3 هزار نفر جویای کار توسط سازمان کار و اشتغال به ثبت رسیده است که نسبت به مدت مشابه سال 2022، 10.9 درصد کاهش داشته است.

بر اساس اعلام وزارت کار، مهاجرت و اشتغال در این مدت بیش از 230 هزار شغل در کشور ایجاد شده که از این تعداد 34.2 درصد دائمی، 18.7 درصد موقت و 44.4 درصد فصلی است

توضیح داده شد که بیشترین شغل در حوزه کشاورزی - حدود 100 هزار نفر، ساختمان سازی - بیش از 37 هزار نفر و در بخش خدمات - بیش از 20 هزار شغل ایجاد شده است.

گفتنی است،به دلیل نبود شغل یا دستمزد پایین، سالانه صدها هزار تاجیک برای کار به خارج از این کشور و عمدتاً به روسیه می روند.

کلیدواژه