فروردین ۰۳, ۱۴۰۳ ۱۸:۰۵ Asia/Dushanbe
  • پیام تبریک رئیس جمهورتاجیکستان به مناسبت فرا رسیدن نوروز 2024
    پیام تبریک رئیس جمهورتاجیکستان به مناسبت فرا رسیدن نوروز 2024

امامعلی رحمان رئیس جمهور تاجیکستان در پیام تبریک خود به مناسبت فرا رسیدن نوروز 2024 مشکل تامین غذا برای جمعیت کره زمین را یاد آور شد.

به گزارش رادیو تاجیکی صدای خراسان به نقل از خاور؛ امامعلی رحمان، رئیس جمهور جمهوری تاجیکستان در پیام تبریک خود به مناسبت فرا رسیدن نوروز 2024 با ابراز نگرانی از وضعیت پیچیده و ناپایدار سیاسی جهان در سال های اخیر تاکید کردند که تغییرات بی سابقه اقلیم و پیامدهای ناخوشایند آن – کم آبی و خشکسالی و همچنین شیوع بیماری‌های عفونی باعث شده است که تامین غذا برای جمعیت کره زمین بیش از پیش دشوارتر شود.

بر اساس تاکید های رئیس جمهور تاجیکستان، همچنان در این کشور کمبود آب وجود دارد و میزان بارندگی نسبت به سال گذشته 70 درصد کاهش یافته است.

رئیس‌جمهور جمهوری تاجیکستان تاکید کرد مشکل تامین غذا برای جمعیت کره زمین ما را مجبور می‌کند تا از هر قطعه زمینی هوشمندانه و باثمر استفاده کنیم.


تاکید شد در شرایط کنونی اولویت دادن به کاشت مکرر، برداشت سه تا چهار محصول از اراضی آبی، تامین غذای دو ساله برای هر خانواده و دستیابی به یکی از اهداف راهبردی ملی ما، یعنی حفظ امنیت غذایی ضروری است.

کلیدواژه