شهریور ۱۹, ۱۳۹۶ ۰۰:۵۹ Asia/Dushanbe
  • تکمیل پرونده بستگان گلمراد حلیم‌اف در دادستانی کل تاجیکستان

دادستانی کل تاجیکستان پرونده جنایی علیه بستگان گلمراد حلیم‌اف فرمانده سابق نیروی ویژه وزارت کارهای داخله این کشور را تکمیل و برای برگزاری محاکمه آنان به دادگاه عالی این جمهوری ارسال کرده است.

به گزارش رادیو تاجیکی صدای خراسان به نقل از سایت اخبار، مقامات دادستانی کل تاجیکستان علیه سه نفر از بستگان گلمراد حلیم‌اف اتهام‌های تلاش برای عبور غیرقانونی مرز، جذب افراد به گروه‌های تروریستی و مقاومت در برابر نیروهای انتظامی هنگام بازداشت را مطرح کرده اند.

سه برادر گلمراد حلیم‌اف به اسم‌های کامل، نظیر و علی شب پنجم ژوییه امسال هنگام تلاش برای رفتن به سوی مرز افغانستان در قلمرو ناحیه  واسع در ولایت ختلان بازداشت شده بودند اما چهار نفر دیگر از جمله سلطان مراد و فاضل دو برادر دیگر گلمراد حلیم‌اف و دو نفر از بستگان نزدیک وی به نام‌های افضل عبدالرشیداف و نعیم رحمان‌اف در پی درگیری با نیروهای امنیتی کشته شدند.

اخیرا وزارت دفاع روسیه درباره کشته یا به شدت زخمی شدن گلمراد وزیر جنگ تاجیکستانی گروه تروریستی داعش خبری منتشر کرد که گفته می‌شود در حملات جنگنده‌های روسی به دیرالزور سوریه اتفاق افتاده است.

منابع رسمی از جمله وزارت داخله تاجیکستان اعلام کرده است که که در این مورد در حال تحقیق است.

سرهنگ گلمراد حلیم‌‌اف 42 ساله فرمانده پیشین نیروی ویژه وزارت کشور تاجیکستان اواخر آوریل سال 2015 ناپدید شد و اواخر ماه می همان سال با انتشار ویدیویی در شبکه اجتماعی یوتیوب، ازپیوستن خود به گروه تروریستی داعش خبر داد.